بارش پراکنده باران و باران در اکثر استان ها/ تهران و کرج غبارآلود است


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910243

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات جوی از بارش باران و وزش باد در نقاط مختلف کشور و رعد و برق در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان مخاطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور گفت: امروز (30 آبان) در مناطق خوزستان، لرستان، ایلام، همدان جنوبی، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد در نیمه شمالی استان های فارس، اصفهان، یزد، شمال کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و کوهستان ها بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. تهران و سمنان بارش باران گاهی همراه با وزش باد را پیش بینی می کنند.

وی ادامه داد: روز یکشنبه (31 آبان ماه) در جنوب یزد، کرمان، شمال و شرق فارس و ارتفاعات جنوب و غرب اصفهان گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و در گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود. خراسان رضوی.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت هواشناسی کشور، روز دوشنبه (3 آبان) در اکثر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است. روز سه شنبه (4 آبان) در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل و روز چهارشنبه (4 آبان) در نواحی غرب و شمال غرب و همچنین در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی بارش خواهد بود. زاگرس شرقی و مرکزی دور نیست.

ضیائیان گفت: امروز هوای مناطق پرترافیک شهرهای تهران و کرج به دلیل سکون نسبی هوا غبارآلود است. امروز دریای خزر و شمال خلیج فارس، روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز و روز سه شنبه دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی دو روز آینده تهران گفت: آسمان تهران فردا (31 آبان) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای هوا پیش بینی می شود. 9 و بیشینه دمای 18 درجه و روز دوشنبه (3 آبان) در نقاطی ضعیف و وزش باد با کمینه دمای 8 درجه و حداکثر 19 درجه پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: امروز و فردا (31 و 22 آبان) بندرعباس با دمای 30 و 31 درجه سانتیگراد گرمترین و بجنورد با دمای 0 تا 3 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید