بارش برف و باران در بیشتر مناطق کشور / افزایش ابر و بارش پراکنده در مناطق جنوب شرق


ساعت: 10:42
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808966

رئیس مرکز ملی پیش بینی هوا و مدیریت بحران کشور از افزایش ابر، برف، باران و وزش باد در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان درباره وضعیت هواشناسی کشور گفت: دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز در تهران و همچنین در استان های شمالی همدان و مرکزی به صورت پراکنده است. باران دور از انتظار نیست

وی افزود: روز پنجشنبه (26 بهمن) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های گیلان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران، برف و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، در مناطقی از جنوب شرق کشور افزایش غیر منتظره ابر و بارش پراکنده وجود ندارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی ادامه داد: روز جمعه (29 بهمن) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار و از بعدازظهر شنبه (30 بهمن) با ورود بارش ها در شمال غرب و شمال غرب کشور پیش بینی می شود. مناطق غربی کشور و کوه های مرکزی البرز شروع به بارندگی می کند.

وی با اشاره به بارش های سیل آسا و وزش باد در روزهای آینده گفت: روز یکشنبه (10 اسفند) با تقویت و نفوذ بیشتر این سامانه در نیمه غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، سواحل غربی خزر دریا و بخش هایی از آن در مرکز کشور بارش شدید باران و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، ارتفاع این موج در روزهای پنجشنبه و جمعه (28 و 29 بهمن) در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز افزایش می یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی بحران و مدیریت مخاطرات هواشناسی همچنین وضعیت هوای تهران طی دو روز آینده را گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد و در برخی ساعات غبار محلی با حداقل کاهش می یابد. دمای 5 حداکثر دما 9 درجه سانتیگراد و برای روز جمعه (29 بهمن) متغیر تا نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با غبار محلی با کمینه دمای 2 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان گفت: امروز و فردا (27 و 28 بهمن ماه) بندرعباس با دمای 26 و 25 درجه سانتیگراد گرمترین شهر و شهرستان کردستان با دمای 7 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان هستند. کشور.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید