وضعیت جوی امروز 14 آبان 1401 / بارش باران و برف تا آخر هفته در شمال و جنوب / هوا 9 درجه سرد می شود

وضعیت جوی امروز 14 آبان 1401 / بارش باران و برف تا آخر هفته در شمال و جنوب / هوا 9 درجه سرد می شود

روز جدید : سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد شدید تا آخر هفته در استان های شمالی و جنوبی کشور و کاهش ۶ تا ۹ درجه ای دما در برخی مناطق خبر داده است.

بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی، امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان شمالی، گیلان، ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و استان یزد بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد. ارتفاعات استان های هرمزگان و کرمان.

فردا و دوشنبه در مناطق شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان شمالی بارش شدید باران، گاهی رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

روز یکشنبه در برخی مناطق خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و دوشنبه علاوه بر این مناطق در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده باران رخ می دهد.

روز سه شنبه در شمال غرب، سواحل غربی خزر، رشته کوه های البرز غربی، خراسان رضوی، جنوب خراسان، جنوب سیستان و بلوچستان، کوه های هرمزگان، کوه ها و دامنه های زاگرس مرکزی بارش شدید باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در روز چهارشنبه در شمال غرب در مناطقی از کرمان، هرمزگان و بوشهر بارش باران پیش بینی می شود. روزهای یکشنبه و دوشنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر و سه شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور 6 تا 9 درجه کاهش دما خواهد داشت. در این مدت بارش در مناطق مرتفع و سردسیر به صورت برف است.

دیدگاهتان را بنویسید