رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در انتظار سیستان و بلوچستان است


ساعت: 15:05
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920028

علی ملاشاهی رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور اخطاریه هواشناسی برای زردی تراز جوی و دریا در این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: دوشنبه شب تا سه شنبه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در استان بارش شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای پیش بینی می شود.



وی افزود: شدت بارندگی روز سه شنبه در رشته کوه های جنوبی، سواحل و حاشیه دریا و روز چهارشنبه علاوه بر این مناطق در کوه های مرکزی استان خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: آثار این پدیده جاری شدن آب، سیلابی شدن معابر و طغیان مسیل ها و رودخانه های فصلی، لغزندگی معابر و آسیب به صنعت کشاورزی است.

با توجه به او؛ برای مناطق دریایی نیز شاهد غرق شدن شناگران، آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک و اختلال در فعالیت های دریایی خواهیم بود.

ملاشاهی به وزش باد شدید و گرد و خاک در نواحی مرکزی و شرقی استان از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه اشاره کرد و گفت: توصیه می شود در سفرهای خارج از شهر و فعالیت های کوهنوردی احتیاط کرده و از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها خودداری کنید. و نهرها فصلی است همچنین به دلیل مواج بودن دریا از شنا و فعالیت های دریایی در آب های دریای عمان خودداری کنید و صیادان در هنگام ورود به دریا مراقب باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید