بارش شدید باران و وزش باد شدید باعث طوفان در سیستان و بلوچستان شد/ عذرخواهی رئیس شورای شهر محمدان از مردم


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881674

پس از ساعت ها بارندگی در برخی نقاط سیستان و بلوچستان به دلیل ضعف زیرساخت ها، آبگرفتگی معابر موجب اختلال در تردد شهروندان و خودروها و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، باران رحمت الهی محسوب می شود و هرگاه در دشت های پهناور سیستان و بلوچستان شروع به باریدن می کند، علاوه بر خوشحالی مردم، چالش هایی را ایجاد می کند که شیرینی این رحمت است. آن را به کام برخی تلخ می کند.

اما این بار باران همراه با وزش باد میهمان برخی مناطق شهری و روستایی در این منطقه پهناور است و وضعیت را به طوفانی برای شهروندان تبدیل کرده و گلایه هایی را به دنبال دارد.

آبگرفتگی و آبگرفتگی منازل و معابر شهری به دلیل زیرساخت های ضعیف، مسدود شدن راه ها و محورهای ارتباطی، قطعی برق، اختلال در رفت و آمد شهروندان از جمله چالش هایی است که هر بار بارندگی مردم این دیار را با مشکلات زیادی مواجه می کند.



سازمان های خدمات رسان تجهیزات و امکانات لازم را ندارند!


در همین رابطه محمد ارباب یکی از شهروندان ساکن در محمدان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: هرگاه در منطقه ما باران می بارد تا حدودی برای ساکنان این شهرستان نگران کننده است.

وی افزود: در بیشتر مواقع بارندگی باعث آبگرفتگی معابر و پل های زیر گذرگاه می شود و تردد مردم شهر محمدی را با مشکل مواجه می کند.

این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: علیرغم اینکه همه نیروهای شهرداری و اکثر سازمان های خدمات رسان آماده هستند، به نظر می رسد تلاش ها بی نتیجه باشد زیرا این سازمان ها تجهیزات و امکانات مناسبی ندارند.



مشکلات زیرساختی شهر محمدی قابل درمان نیست


وی افزود: نبود زیرساخت های مناسب و شیب غیراستاندارد معابر و حتی شکل جداول مورد انتقاد است که اگر قسمت هایی که آب در آن جمع می شود اصلاح شود باز هم کافی نیست و باید زیرساخت های اساسی اصلاح شود.

ارباب خاطرنشان کرد: ساکنان شهر محمدی از مسئولان شهری انتظار معجزه ندارند، اما انتظار تغییرات زیرساختی را دارند.



حل مشکلات؛ به زودی

وحید درزن رئیس شورای اسلامی شهر محمدان شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بر اثر بارندگی شدید در چند روز اخیر شاهد آبگرفتگی برخی از معابر و پل ها بوده ایم که در حال ریزش هستند. با کمک نیروهای شهرداری تخلیه شد آبرسانی و رفع مشکلات ترافیکی شهروندان و کشاورزان هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بازارگره در شهرستان محمدان به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شود، در هنگام بارندگی، ارتباط به طور کامل قطع می شود و اکثر مردم این منطقه کشاورز هستند، مجبورند از زیرگذر استفاده کنند. سفر، و در اولویت مشغول باز کردن مترو هستیم.

این مسئول تصریح کرد: از مردم شهر بابت تاخیر در افتتاح متروها به دلیل نقص فنی در اسکیت فرمان که تنها وسیله موجود برای تخلیه متروها است عذرخواهی می کنم.

وی گفت: معضل آبگرفتگی متروها و پل های شهر محمد در حال افزایش است، در حال حاضر چهار باب مترو در نقاط مختلف این منطقه قابل استفاده بوده و تردد به راحتی انجام می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید