فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور/ بارش برف در مناطق سردسیر


ساعت: 09:04
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919435

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در اکثر نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان، بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی در 24 ساعت آینده فعال می شود. اکثر مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان.

و ادامه داد: در جنوب و جنوب غرب بارش شدید باران، وزش باد موقتی شدید، در نقاط و رعد و برق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات برف خواهد بود. شدت بارندگی در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و استان‌های خوزستان، بوشهر و فارس است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی افزود: یکشنبه (13 آذر) در استان های واقع در رشته کوه های زاگرس غربی، مرکزی، شرقی، شمال شرقی و مرکزی و دامنه های البرز و دوشنبه (14 آذر) در در استان های ساحلی دریای خزر، شمال شرق هرمزگان و در استان های جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران در مقاطعی همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز سه شنبه (15 دی) در بخش هایی از غرب، جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق سواحل دریای خزر و دامنه های البرز مرکزی بارش باران پیش بینی می شود.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه (18 دی ماه) بارندگی در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق، مرکز و برخی مناطق شرق کشور ادامه دارد.

به گفته وی، امروز (12 دی) خلیج فارس طوفانی و ناآرام است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (14 دی) نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده و به تدریج کاهش ابر پیش بینی می شود. با کمینه دمای 1 و حداکثر 4 و در روز دوشنبه (5 دی) ابر کمی تا پراکنده و مه و وزش باد در صبح با کمینه دمای صفر و حداکثر 5 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. .

ضیائان گفت: امروز و فردا (3 و 14 آذر) بندرعباس با دمای 26 و 25 درجه سانتیگراد گرمترین و امروز (12 آذر) بیرجند با دمای 5- و فردا (14 آذر) اردبیل خواهد بود. و ارومیه با دمای -3 سردترین خواهد بود. مرکز استان کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید