وضعیت هواشناسی امروز 26 مهر 1401 / بارش در برخی استان ها / کاهش دما در شمال کشور

وضعیت هواشناسی امروز 26 مهر 1401 / بارش در برخی استان ها / کاهش دما در شمال کشور

روز جدید صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور از بارش باران در برخی استان ها، کاهش دما در مناطق شمالی و ظهور گرد و غبار در غرب کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز یکشنبه (26 مهرماه) در برخی مناطق آذربایجان غربی و شرقی و استان اردبیل و روز دوشنبه (27 مهر) در شمال این استان ها بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است. پیش بینی می شوند.

وی افزود: تا روز دوشنبه در استان های ساحلی خزر و اردبیل افزایش دما خواهیم داشت. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (29 و 30 مهرماه) با ورود جریانات شمالی خنک، دمای هوا در شمال کشور کاهش می یابد و در استان های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و البرز مرکزی بارش خواهد بود. کوه ها. بارش ها از روز چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر تشدید می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی روز پنجشنبه (30 مهر) در برخی مناطق شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر بارش باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: دریای خزر از روز سه شنبه تا پایان هفته مواج خواهد بود.

به گفته ضیائیان، روزهای یکشنبه و دوشنبه شرایط برای بروز پدیده گرد و غبار در استان های غربی کشور مهیا است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ مهر) صاف و گاهی وزش باد با کمینه دمای ۱۷ و بیشینه پیش بینی می شود. دمای هوا 27 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (28 مهر) نیمه ابری تا نیمه ابری و در نقاط وزش باد با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد.

ضیائیان در پایان گفت: اهواز با دمای 40 درجه سانتیگراد امروز و فردا (27 و 28 مهرماه) گرمترین و کرمان، شهرکرد، بیرجند و زاهدان با دمای 26 مهر امروز (26 مهر) گرمترین خواهند بود. 3 درجه سانتیگراد و فردا (27 مهرماه) شاه رکورد دمای 3 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید