وضعیت هواشناسی امروز 16 مهر 1401 / کاهش دما در شمال کشور از شنبه

وضعیت هواشناسی امروز 16 مهر 1401 / کاهش دما در شمال کشور از شنبه

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در برخی استان ها و کاهش دما در شمال کشور از روز شنبه (18 مهرماه) خبر داد.

صدیق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: طی پنج روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و غبار موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: همچنین در روز پنجشنبه (16 مهرماه) در گیلان و مازندران و از جمعه تا دوشنبه (18 تا 11 مهرماه) در مازندران و گلستان بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی ادامه داد: این وضعیت در روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 مهرماه) در خراسان شمالی، کوهستان های استان های تهران و سمنان نیز پیش بینی می شود.

وی افزود: روز جمعه (17 مهرماه) کاهش دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل و در روزهای شنبه و یکشنبه در نوار شمالی کشور کاهش می یابد.

به گفته ضیائیان، روزهای شنبه و یکشنبه (9 و 10 مهرماه) در شرق کشور و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود و دریای خزر در روزهای جمعه و شنبه مواج است. .

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (17 مهر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای 21 و یک حداکثر دمای 33 و صاف در روز شنبه (18 مهر) نیمه ابری با کمینه دمای 20 و حداکثر 28 درجه سانتیگراد از بعدازظهر پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (17 و 18 مهرماه) اهواز با دمای 39 و 40 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 3 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید