بارش های متناوب و متناوب در جاده مازندران/ میزان بارندگی آذرماه 40 درصد کاهش یافت.

ساعت: 20:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793162

احمد اسدی با بیان اینکه برای روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه احتمال بارش های کوتاه مدت و متناوب به ویژه در ارتفاعات مازندران پیش بینی می شود، گفت: با توجه به پیش بینی میزان بارش های کوتاه مدت و متناوب در ارتفاعات مازندران، این احتمال وجود دارد که این بارندگی ها در روزهای سه شنبه، پنج شنبه و جمعه نیز مشاهده شود. وی گفت: در مجموع در سه ماهه پاییز به استثنای آبان ماه شاهد کاهش 25 و 40 درصدی بارندگی در مهر و آذر بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص پیش بینی هوای استان مازندران طی چند روز آینده گفت:

وی افزود: البته لحظاتی پیش بارش باران به ویژه در مرکز مازندران آغاز شد و این بارش خفیف ادامه نخواهد داشت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: فردا و پس فردا بارندگی نداریم و برای روز سه شنبه بارش های کوتاه مدت و کوتاه مدت به ویژه در ارتفاعات و مناطق استان پیش بینی می شود. .

اسدی ادامه داد: بارندگی فعلی که به ویژه در شهرهای ساری و قمشهر شاهد هستیم موقتی است و قطع می شود.

وی بیان کرد: بارش های شکسته و کوتاه مدت همراه با کاهش دما برای روزهای پنجشنبه و جمعه به ویژه در ارتفاعات پیش بینی می شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: در هفته جاری با وجود بارش برف در رشته کوه های البرز در استان تهران، در استان مازندران بارش برف نخواهیم داشت.

اسدی در پاسخ به فصل بارندگی در سه ماهه پاییز نسبت به میانگین بارندگی در مازندران گفت: در مهرماه نسبت به میانگین بارندگی استان در آبان ماه نزدیک به 25 درصد کاهش داشتیم که خوشبختانه به دلیل ورود سامانه بارشی است. در استان بیش از 50 درصد افزایش بارندگی داشتیم و در آذرماه در حالی که در روزهای پایانی آن هستیم حدود 40 درصد نسبت به میانگین کاهش داشتیم.

وی تاکید کرد: به طور کلی میزان بارندگی در سه ماهه پاییز کم و پراکندگی بارش ها در استان زیاد است، بنابراین بارش در غرب استان مطلوب و در سایر نقاط کمتر است.

معاون توسعه و هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران افزود: با توجه به آفتابی بودن هوا در آذرماه ذخایر برف در نقاط مرتفع استان آب شد و امیدواریم در ماه های آینده با بارش برف ذخایر استان جبران شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید