افزایش محسوس دما بین 8 تا 14 درجه در استان های شمالی / گرد و غبار پدیده غالب کشور طی دو روز آینده است.


ساعت: 08:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821394

امروز بار دیگر ریزگردها از کشورهای همسایه غربی به سمت غرب کشور می آیند و پیش بینی می شود طی دو روز آینده کیفیت هوا در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کاهش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی کشور را اعلام کرد: امروز 23 فروردین ماه در جنوب غرب و غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های البرز جنوبی و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی افزایش، ابر، بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود. بخش جنوبی کشور و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور است.

پنجشنبه 26 فروردین بارش های کوتاه مدت ناشی از برق و باد در سواحل خزر پیش بینی می شود.

اواخر امروز توده های گرد و غبار از کشورهای همسایه غربی وارد غرب کشور شده و طی دو روز آینده در غرب و جنوب غرب کشور و بخش هایی از شمال غرب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی می شود. . انتظار می رود کاهش یابد.

کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد در استان‌هایی مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر پیش‌بینی شده است و توصیه می‌شود از اقامت همه گروه‌ها در فضای باز پرهیز شود و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به اقشار آسیب‌پذیر اقدامات مناسب انجام شود. تجهیزات گرد و غبار در دستور کار قرار دارد.

روز سه شنبه 23 فروردین در شمال غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز و روز چهارشنبه علاوه بر این نقاط، وزش باد شدید و رگبار گرد و خاک در مرکز کشور پیش بینی می شود.

وزش باد شدید، طوفان گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برای روز سه شنبه پیش بینی می شود که منجر به طوفان گرد و غبار، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکسته شدن درختان و نهال ها و خسارت های موقت شود. تابلوهای تبلیغاتی و آسیب به بخش کشاورزی.

امروز وزش باد گرم و افزایش محسوس دما بین 8 تا 14 درجه در سواحل خزر پیش بینی می شود، افزود: در روز چهارشنبه مجدداً بین 8 تا 10 درجه دما در این مناطق کاهش می یابد.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد شدید و فردا شب در تهران نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهیم داشت.

امروز اهواز با بیشینه دمای 39 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با حداقل دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید