هشدار افزایش گرد و غبار در برخی استان ها / کاهش دما برای استان های تهران و شمالی در روزهای آینده


ساعت: 08:37
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880063

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع طوفان های گرد و غبار در برخی استان ها و خطرات ناشی از آن هشدار داد و از کاهش محسوس دما در تهران، نیمه شمالی و شرقی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا دوشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور حاکم می شود و پس از چند ساعت در خوزستان، ایلام و استان های واقع در دامنه های جنوبی مرکزی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود. و البرز شرقی.

از فردا (یکشنبه) کاهش محسوس دما در مناطق واقع در نیمه شمالی و شرقی کشور رخ می دهد. بعدازظهر شنبه و یکشنبه برای استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقتی شدید پیش بینی می شود و دریای خزر در این مدت مواج خواهد بود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه بعدازظهر و اوایل شب در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین تا 5 روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

امروز آسمان تهران صاف تا نیمه ابری و در ساعات ایزوله وزش باد پیش بینی می شود و در نواحی مستعد گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در عصر و شب پیش بینی می شود.

ورامین با 43 درجه سانتیگراد و فیروزکوه با دمای 14 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بوده اند.

توضیحات سیستم: افزایش سرعت باد

زمان شروع: شنبه 04/11/1301

مهلت : یکشنبه 1391/04/12

نوع خطر: افزایش ارتفاع موج از 1 تا 1.5 متر

منطقه عملیاتی: منطقه شمال و مرکز خلیج فارس و استان های بوشهر و خوزستان و غرب استان هرمزگان.

اثر خطر: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس و تورهای ماهیگیری، آسیب به قایق ها و شناورهای کوچک.

توصیه: در هنگام شنا احتیاط کنید، در ترددهای دریایی به ویژه کشتی های سبک و تردد قایق های ماهیگیری و تفریحی احتیاط کنید و اقدامات لازم توسط فعالان دریایی را انجام دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید