تداوم بارش های موسمی در کشور/ بارش شدید باران در 26 استان


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886242

سازمان هواشناسی از تداوم و گسترش بارندگی های موسمی در کشور خبر داد و نسبت به بارش شدید باران در 26 استان هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بررسی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد طی 4 روز آینده در شمال کشور گذر دوره ای امواج و همچنین فعالیت سامانه موسمی در نیمه جنوبی کشور رصد می شود. . باعث باران، گاهی رعد و برق و باد می شود.

بر این اساس امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق واقع در شمال غرب کشور بارندگی شدید گاهی اوقات رخ می‌دهد. رعد و برق و باد شدید .

در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، نیمه غربی کرمان، یزد، بوشهر، نیمه شرقی خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان و قم بارش باران ، رعد و برق و باد. پیش بینی می شود که در برخی مواقع با افزایش گرد و غبار شدید باشد. همچنین بارش ها در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب کرمان، غرب یزد، فارس، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، جنوب استان تهران شدید خواهد بود. اصفهان و کرمان.

یکشنبه هفته آینده در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز، در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش در نقاطی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

بارش ها در جنوب شرق و جنوب کاهش می یابد و در دامنه های زاگرس واقع در غرب فارس، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان و شرق لرستان رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

در این روز بارش ها در البرز مرکزی و ارتفاعات کرمان شدید خواهد بود. دوشنبه آینده بارش ها در منطقه شمالی کاهش می یابد و تنها در استان مازندران قابل توجه خواهد بود.

روز سه شنبه هفته آینده نیز بارش ها در این مناطق کماکان ادامه دارد و از روز چهارشنبه به تدریج جو نسبتاً پایداری در کشور برقرار می شود.


* توضیحات سامانه: ادامه و گسترش بارش های موسمی و فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: باران و رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ در مناطق مستعد، وزش گرد و غبار در مناطق مستعد.


حوزه اثر:

جمعه 05/07/1401: سیستان و بلوچستان، مرکز و غرب کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، مرکزی، قزوین، قم، البرز، تهران، سمنان، شمال. خراسان، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، کردستان شمالی و شرقی، لرستان شرقی.

شنبه 05/08/1401: کرمان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، غرب یزد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، خراسان شمالی، خراسان شمالی، خراسان رضوی. ، مازندران، ارتفاعات و ارتفاعات در گلستان، آذربایجان جنوب شرقی، کردستان غربی، تهران، البرز، ارتفاعات سمنان.

یکشنبه 05/09/1401: اردبیل، گیلان، مازندران، فارس، کوگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، نیمه شرقی لرستان، شرق و جنوب خوزستان، مرکزی، قم، البرز، تهران، زنجان، قزوین، شرق. و شمال آذربایجان شرقی، بوشهر، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، غرب یزد، نیمه غربی اصفهان.

اثر خطر: طغیان آب جاری و جاده، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، خسارت ناشی از وزش باد شدید لحظه ای همراه با گرد و غبار موقت و کاهش دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل.

توصیه: از تردد و اسکان در سواحل و بستر رودخانه های فصلی خودداری کنید، عشایر عشایر را جابه جا نکنید، از ارتفاعات خودداری کنید، در بستر رودخانه ها چادر نزنید، در جاده ها قرار نگیرید، خودروها را در کنار درختان افتاده پارک نکنید، با هواپیماهای سبک پرواز نکنید. هلیکوپتر، آماده سازی دستگاه های اجرایی مانند نیروهای امدادی، اداره راه، شهرداری، وزارت نیرو و … برای مقابله با بحران

دیدگاهتان را بنویسید