بارش باران و وزش باد در برخی استان ها / افزایش گرد و خاک در شرق کشور


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903849

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از بارش باران در برخی استان ها و همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق و شمال شرق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی درباره وضعیت جوی این استان گفت: دوشنبه (4 مهر) در گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل شرقی، شمال شرق آذربایجان و ابرناکی آذربایجان غربی بارش پراکنده باران است. ، گاهی باد شدید و رعد و برق.

وی افزود: روز سه شنبه (5 مهرماه) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، بارش باران در استان های ساحلی همراه با وزش باد و کاهش دما افزایش می یابد و دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی، میزان بارندگی در آن روز شامل البرز، خراسان شمالی و خراسان شمالی می شود. در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و کوه های البرز رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه (6 مهرماه) بارندگی در این مناطق کاهش می یابد و بارش خفیف و پراکنده فقط تا ظهر روز چهارشنبه در این مناطق وجود خواهد داشت، همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد در شمال شرق و شرق شرق خواهد بود. در برخی مناطق وزش باد افزایش می یابد و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز پنجشنبه (7 مهر) در اکثر نقاط کشور جوی آرام حاکم می شود و در شمال کشور به ویژه سواحل شمالی افزایش دما و در بعدازظهر ابری خواهد بود. وزش باد و در مناطق شمال غرب کشور بارش باران خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ مهرماه) کمی ابری تا نیمه ابری در بعدازظهر، وزش باد و غبارآلود است. با کمینه دمای 15 و بیشینه دما 27 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (7 مهر) نیمه ابری همراه با احتمال بارش باران در بعدازظهر، وزش باد و گرد و خاک با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 24 درجهی سلسیوس.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (25 و 6 مهرماه) اهواز با دمای 39 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 2 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید