تلاش برای دور کردن روسیه از غرب آسیا بیهوده و ناموفق است

ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921848

نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه در امور غرب آسیا تصریح کرد: هرگونه تلاش برای فاصله گرفتن روسیه از غرب آسیا و تأثیرگذاری بر روابط این کشور با کشورهای منطقه محکوم به شکست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر سافرانکوف، نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه در امور غرب آسیا در گفت و گو با اسپوتنیک تاکید کرد که تلاش های آمریکا و برخی کشورها برای جدا کردن روسیه از معادلات غرب آسیا به ویژه درگیری اسرائیل و فلسطین محکوم به شکست است. .

وی در این خصوص گفت: هرگونه تلاش برای دوری روسیه از غرب آسیا و تاثیرگذاری بر روابط این کشور با کشورهای منطقه محکوم به شکست است. تلاش برای حذف مسکو از روند حل بحران فلسطین-اسرائیل یا هر بحران دیگری در غرب آسیا بیهوده و ناموفق است.

سافرانکوف افزود: در مورد غرب آسیا، آمریکا خود را از چهارچوب چهار (اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد) منزوی کرده و اکنون در تلاش است تا تنش‌های فلسطین و اسرائیل را به طور کامل، انحصاری و «شخصی‌سازی» کند. تلاش یکجانبه برای حل چنین مشکلات پیچیده ای غیرممکن است.

نمایندگان دولت های روسیه و چین در نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی فلسطین را به شدت محکوم کردند.

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: استفاده نامتناسب از زور و اقدامات غیرقانونی و خودسرانه رژیم صهیونیستی از کرانه باختری و غزه فراتر رفته و در نتیجه کشورهای عربی همسایه را نیز تحت تأثیر قرار داده است. کشورهایی که به گفته پولیانسکی، حاکمیت آنها در بسیاری از موارد توسط رژیم تل آویو نقض شده است.

ژانگ جون، سفیر دائم چین در سازمان ملل نیز در این نشست اعلام کرد که دولت پکن حملات بی رویه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و نقض حقوق کودکان در سرزمین های اشغالی را محکوم می کند. این دیپلمات ارشد چینی در ادامه تاکید کرد که دولت چین با استفاده بیش از حد از زور توسط ارتش اسرائیل مخالف است.

دیدگاهتان را بنویسید