آمریکا: نیروهای روسیه مناطق زیادی را در اطراف خارکف اوکراین از دست داده اند/ سربازان روسی به مرزهای کشورشان عقب نشینی کرده اند

آمریکا: نیروهای روسیه مناطق زیادی را در اطراف خارکف اوکراین از دست داده اند/ سربازان روسی به مرزهای کشورشان عقب نشینی کرده اند

روز جدید یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که نیروهای روسیه از اوکراین به سمت مرزهای روسیه عقب نشینی کرده اند. این مقام ارشد نظامی آمریکا که نامش فاش نشد، گفت که بر اساس ارزیابی آمریکا، روسیه بخش زیادی از مناطق اطراف خارکف را از دست داده و نیروهای روسی به داخل مرزهای روسیه عقب نشینی کرده اند.

یک مقام ارشد نظامی آمریکا گفت که نیروهای روسیه از اوکراین به سمت مرزهای روسیه عقب نشینی کرده اند.

این مقام ارشد نظامی آمریکا که نامش فاش نشد دوشنبه شب به وقت محلی به خبرنگاران گفت که بر اساس ارزیابی آمریکا، روسیه مناطق زیادی را در اطراف خارکف از دست داده و سربازان روس به مرزهای روسیه عقب نشینی کرده اند.

این مقام نظامی آمریکا ادامه داد: ارزیابی ما این است که نیروهای اوکراینی برای آزادسازی و بازپس گیری مناطق خود در جنوب و شرق اوکراین می جنگند.

سخنگوی کاخ سفید پیشتر ضمن اعلام پیشرفت اوکراین در جنگ گفته بود که نیروهای اوکراینی در تلاش برای بازپس گیری مناطقی از روسیه هستند.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی درباره اخبار پیشرفت اخیر اوکراین به خبرنگاران گفت: بهتر است خود اوکراینی ها عملیات خود را شرح دهند.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال افزود: واضح است که نیروهای اوکراینی برای بازپس گیری مناطق خود سخت می جنگند.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که ایالات متحده مصمم است به حمایت از اوکراین ادامه دهد.

روز جمعه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آزادسازی بخش‌هایی از خارکف را اعلام کرد و یک مقام منصوب شده توسط روسیه در منطقه خارکف اوکراین تأیید کرد که نیروهای اوکراینی با شکستن خطوط دفاعی نیروهای روسی در آن منطقه به پیروزی چشمگیری دست یافته‌اند.

زلنسکی شب گذشته گفت که نیروهای اوکراینی شهر استراتژیک ایزیوم در شرق این کشور را در یک حمله گسترده از نیروهای روسی تصرف کردند.

بخش‌هایی از استان خارکف در شرق اوکراین اندکی پس از حمله نیروهای روسی در 24 فوریه (5 مارس 1400) به تصرف نیروهای روسی درآمد. اما مقامات اوکراینی استدلال کردند که ارتش روسیه نمی تواند خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور را به طور کامل تصرف کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که اوکراین قصد دارد نیروهای روسیه را از کل کشور بیرون کند.

به گزارش ایرنا، زلنسکی در این مصاحبه گفت: هدف اصلی ما از بین بردن اشغال سرزمینمان است. ما نمی توانیم اجازه دهیم روسیه به اشغالی که در سال 2014 آغاز شد ادامه دهد.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با انتقاد از بی توجهی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

شورای اتحادیه اروپا در 23 فوریه (4 مارس) و درست یک روز قبل از شروع جنگ در اوکراین، اولین بسته تحریمی روسیه را در واکنش به این اقدام تصویب کرد.

پوتین در روز پنجشنبه 24 فوریه (5 مارس 1400) نیز دست به اقدام نظامی علیه اوکراین زد که آن را «عملیات ویژه» نامید و بدین ترتیب روابط تیره شده مسکو و کیف را به رویارویی نظامی تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید