عراقی ها مصمم به عقب نشینی نیروهای آمریکایی / مخالفت با گسترش نیروهای ائتلاف هستند

ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786347

با نزدیک شدن به 31 دسامبر، عراقی ها بر تعهد خود برای اخراج نیروهای آمریکایی با حمایت پارلمان عراق تاکید می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود الربیعی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش عصائب اهل الحق در عراق، گفت: توافق برای اخراج نیروهای آمریکایی موضوع جدیدی نیست و تصمیم مجلس بر اساس خواست ملت است و با حضور مخالفت می کند. نیروهای آمریکایی.

وی افزود: عملیات در فرودگاه، ترور القائم و یک سری حملات ارتش آمریکا باعث شد که مردم عراق بدون استثنا نیروهای خارجی و آمریکایی را از عراق بیرون کنند.

الربیعی گفت که اخراج نیروهای آمریکایی یک تصمیم مردمی بود که با تصویب پارلمان مشروعیت پیدا کرده بود و با سلاح های گروه های مقاومت حمایت می شد، به ویژه که این گروه ها بر مبارزه برای اخراج بیگانگان تاکید داشتند.

موقعیت جدید فرماندهی عملیات مشترک عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرده است که نیروهای خارجی پس از 31 دسامبر در این کشور خواهند ماند.

سرلشکر تحسین الکفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در عراق، به الفرات گفت: «ما تاکید کرده ایم که حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق تمدید نخواهد شد.

وی افزود: همه نیروها پس از 31 دسامبر عراق را ترک خواهند کرد و تنها تعداد کمی از کارشناسان، مربیان و مستشاران باقی خواهند ماند.

الکفاجی گفت که عقب نشینی بر امنیت کشور تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا نیروهای عراقی می توانند مسئولیت خود را در نبرد با داعش انجام دهند و تمام نیاز عراق اطلاعات و هوانوردی است، بنابراین ما نیازی به نبرد نیروها نداریم.

در ماه ژوئیه، عراق و آمریکا در چهارمین دور مذاکرات راهبردی بر سر خروج تمامی نیروهای آمریکایی از این کشور تا پایان سال جاری توافق کردند.

ایالات متحده از سال 2014 حدود 3000 سرباز در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی علیه داعش مستقر کرده است که 2500 نفر از آنها آمریکایی هستند.

خلیل نصرالله گفت بحث در مورد خروج آمریکا از عراق فقط یک نمایش بود.

وی افزود: گفتگوی راهبردی بین واشنگتن و بغداد نمایشی با هدف نادیده گرفتن تصمیم پارلمان عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی بود.

وی افزود: خروج آمریکا از عراق مانوری برای مشروعیت بخشیدن به حضور نظامی آنها در عراق بود. آمریکایی ها هرگز عراق را ترک نخواهند کرد و به صراحت اعلام کرده اند که قصد ماندن دارند.

ابراز نارضایتی از حضور نظامی ترکیه در عراق

در عین حال، اقدامات ترکیه علیه عراق صدای عراقی ها را بلند کرده است، به طوری که شادی نوروز، نماینده پارلمان اقلیم کردستان عراق، سکوت در قبال بمباران روستاهای مرزی در شمال عراق و استفاده از سلاح های شیمیایی را شرم آور برای بغداد و عراق دانست. اربیل

وی افزود: کاری که ترکیه انجام می دهد یک جنایت بین المللی است که باید زیر سوال برود اما سکوت دولت عجیب است و باید در مجلس آینده به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید