ائتلاف زمانی خواستار عقب نشینی ما از صنعا بود، اما اکنون خواهان آتش بس هستند


ساعت: 20:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891050

یکی از اعضای جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه آمریکا فعلاً جبهه یمن را برای تمرکز بر جنگ اوکراین ساکت نگه داشته است، گفت: ائتلاف سعودی یک بار درباره ورود به صنعا هشدار داده بود. اما حالا از ما می خواهد که آتش بس را بپذیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی العماد یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت و گو با پایگاه اینترنتی «الاحد» آخرین تحولات آتش بس در یمن را تشریح کرد.

یکی از اعضای کابینه سیاسی انصارالله گفت: آنچه در مرحله قبلی آتش بس رخ داد، واضح و آشکار است. ضربه گیرها و ابزارهای آنها چندان به هم نمی چسبیدند، که با توجه به تجربه به دست آمده قابل انتظار بود. به عنوان مثال بله خیر [ورود] آنها به تعداد کشتی های توافق شده در زمان مناسب پایبند بودند و فرودگاهی را که برای برخی سفرها و کشورهای مقصد توافق شده بود، بازگشایی نکردند. موانع زیادی در رابطه با پاسپورت و… در رابطه با حصر وجود داشت که می دانیم چیز جدیدی وجود ندارد و نتیجه صفر است.

علی العماد افزود: تا کنون نتایج هنوز رضایت بخش نبوده و اگر از آتش بس فعلی بپرسیم، پیروان [تحولات] و خود ناظران آگاه هستند. از نظر اطلاعات هم متجاوزان مرحله قبل هستند [نیرو] در سه جبهه که یکی از پر جنب و جوش ترین تدارکات و بسیج نیروها از ابتدای جنگ تا امروز بود، تدریس و آماده شدند. همچنین از جمله مسائل روشنی که باید در مورد آن صحبت کنیم، اقدام ائتلاف متجاوز در ایجاد آنچه شورای ریاست جمهوری نامیده می شود است. شورایی متشکل از روسای شبه نظامیان. همچنین یکی از نشانه هایی بود که حاکی از تلاش برای جمع آوری ابزارهای دست ساز بود.

العماد همچنین با اشاره به اینکه آتش بس احتمالی است، افزود: «آمریکا هنوز متقاعد نشده است که باید جنگ و محاصره یمن را متوقف کند.» این کشور چیزی جز یک آتش بس تاکتیکی نمی خواهد. آتش‌بسی که به آنها اجازه می‌دهد فعلاً بر جنگ روسیه و اوکراین تمرکز کنند. اگر امارات و عربستان برعکس می خواهند، باید گوش کنند و اطاعت کنند.»

در بخش دیگر می‌گوید: «آمریکا در حال حاضر تلاش می‌کند جبهه منطقه اسلامی و عربی ما را تضعیف کند. این به دلیل فشارهایی است که در جنگ بین روسیه و اوکراین با آن مواجه بوده و در آینده با آن مواجه خواهد شد. به همین دلیل، او تلاش می‌کند تا منابع انرژی منطقه و گذرگاه‌های دریایی ما را برای ادامه مبارزه با روس‌ها، چه از نظر اقتصادی، چه سیاسی و نظامی، ایمن نگه دارد.

عضو دفتر سیاسی انصارالله در بخشی دیگر به سفر هیئت های عمانی برای گفتگو درباره آتش بس اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز حضور عمانی در عرصه تفاهم و مذاکرات، اعتماد و شفافیت است. آنها بر موفقیت ترتیبات پافشاری می‌کنند و ما به توانایی‌های آن‌ها برای دریافت درست پیام‌ها و پاسخ‌هایشان در تمام مذاکرات اعتماد داریم.»

علی العماد همچنین خاطرنشان کرد: ملت یمن – الحمدلله – پیروز شد چرا که برای تحویل صنعا با ما مذاکره کردند اما امروز آمدند با ما مذاکره کنند تا آتش بس را بپذیریم.

عربستان سعودی در راس ائتلاف عربی تحت حمایت آمریکا از 6 آوریل 2014 به بهانه تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و این کشور کرد. دریا

این تجاوز نظامی هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و تنها منجر به کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، تخریب زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و بیماری های واگیردار شد.

دیدگاهتان را بنویسید