شکست ائتلاف سعودی علیه صنعا/ پدافند هوایی مارب در آستانه آزادسازی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ عبدالغنی الزبیدی کارشناس مسائل نظامی و سیاسی یمن در گفت و گو با شبکه المیادین از پیشرفت چشمگیر ارتش و کمیته های هوایی یمن در دفع تجاوزات ائتلاف سعودی و مزدورانش به یمن خبر داد. نبرد مارب. .

الزبیدی با بیان اینکه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در حال نزدیک شدن به شهر مارب هستند، افزود: اکثر رزمندگان در شهرهای جنوبی مارب برای مبارزه با ائتلاف سعودی به ارتش و کمیته های مردمی پیوسته اند.

وی با بیان اینکه نیروهای صنعا با آزادسازی پادگان ام الریش در مارب پیشروی آسان تری داشته اند، افزود: در حال حاضر این نیروها به هیچ قیمتی و به هیچ عنوان نمی خواهند وارد شهر مارب شوند، اما در حال بررسی هستند. اقدامات نظامی».

این کارشناس نظامی گفت: در حال حاضر عشایر و نهادهای مردمی و اجتماعی در استان مارب به فرماندار مارب فشار می آورند تا از جنگ در این شهرستان دست بردارد و وی را به صنعا تحویل دهد.

الزبیدی گفت که نیروهای صنعا دارای سیستم دفاع هوایی قوی هستند که می تواند حمله هواپیماهای ائتلاف سعودی را در طول نبرد دفع کند.

چارلز ابی نادر، پژوهشگر نظامی می گوید: «خروج هواپیمای شناسایی ائتلاف سعودی از پدافند هوایی صنعا باعث شد ائتلاف سعودی نتواند نبرد مارب را به درستی کنترل کند و بنابراین به حملات کور خود به مارب ادامه دهد».

ابی نادر افزود: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در مارب در سه محور برای سرگرمی ائتلاف سعودی مانور می دهند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید