صنعا تهدید کرد که عملیات نظامی علیه ائتلاف سعودی را از سر خواهد گرفت


ساعت: 04:40
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880654

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن شامگاه یکشنبه در توئیتی به ائتلاف سعودی هشدار داد که در صورت عدم دستیابی به توافقات موثر، عملیات نیروهای یمنی از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «حسین العزی» در توئیتی نوشت: «تا زمانی که توافق‌های منصفانه، جامع، معتبر و مؤثری حاصل نشود که همه ابعاد انسانی و اقتصادی از جمله درآمدهای نفت و گاز را در بر نگیرد، جایی برای تمدید ساختگی آتش‌بس باقی نمی‌ماند».


وی در ادامه نوشت: در غیر این صورت ارتش و کمیته های مردمی نبردهای آزادیبخش را تجدید می کنند و آزادسازی یکباره و مستمر خواهد بود.

پیشتر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش بس در یمن به دلیل نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً نابود شده است.

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده بود، در پی رایزنی های سازمان ملل برای تمدید آن، سرانجام حدود یک ماه پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد. از 94/06/04

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر مستحکم مقاومت مردم یمن اصابت کرد و پس از هفت سال استقامت و ضربات دردناک به یمنی ها در اعماق سرزمین های عربستان به ویژه در تاسیسات آرامکو، ریاض مجبور به موافقت شد. به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ در یمن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید