سازمان ملل از حملات ائتلاف سعودی به صنعا در یمن نگران است

ساعت: 04:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801734

دبیرکل سازمان ملل از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه صنعا در یمن که منجر به کشته شدن چندین غیرنظامی شده است ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی سازمان ملل افزود: دبیرکل بر تعهد همه طرف های حقوق بشردوستانه بین المللی برای حمایت از غیرنظامیان مطابق با اصول تناسب، تمایز و احتیاط تاکید می کند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر از همه کشورها خواست حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از تشدید بیشتر تنش ها و درگیری ها در یمن جلوگیری کنند.

منابع خبری صبح سه شنبه اعلام کردند در حملات هوایی شب گذشته ائتلاف سعودی به صنعا پایتخت یمن 12 نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، جنگنده های ائتلاف سعودی با بمباران محله لیبی در صنعا 12 نفر از جمله تعدادی زن و کودک کشته و 11 نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تلاش ها برای یافتن قربانیان این حمله از زیر آوار ادامه دارد و با ادامه حملات، عملیات امداد و نجات به کندی در حال انجام است.

المیادین در عین حال گفت اعضای کامل خانواده در حملات ائتلاف سعودی علیه صنعا کشته شده اند.

عربستان سعودی در 5 فروردین 94 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا حملات گسترده ای را به یمن، فقیرترین کشور عربی، به بهانه بازگرداندن این کشور آغاز کرد. رئیس جمهور مستعفی سیاست خود را عملی کنید

تهاجم عربستان به یمن تاکنون بیش از 14000 یمنی بی گناه را کشته و زیرساخت های آن را ویران کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید