ادامه نقض آتش بس در یمن/ ائتلاف سعودی بر خلاف تعهدات سازمان ملل عمل می کند

وی تاکید کرد: از جمله تخلفات می توان به 6 پرواز هواپیماهای جنگی در مناطق مختلف نجران، 32 پرواز پهپاد مسلح و جاسوسی در آسمان مأرب، تعز، حجه، الجوف، صعده، الحدیده، الدیل آل اشاره کرد. – بیدا و مناطق دیگر

بر اساس این گزارش، 74 مورد نقض آتش بس شامل شلیک به منازل غیرنظامیان و مراکز ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان های مأرب، تعز، حجه، صعده و الدعا است.

همچنین 28 مورد از این نقض آتش بس مربوط به حملات توپخانه ای مزدوران یمنی وابسته به ائتلاف سعودی بود که به مواضع ارتش و کمیته های مردمی یمن در مناطق شرقی بالاک، الروضه، الدشوش و غیره حمله کردند. . -طلّه در مارب.

نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی چند روز پس از آن اعلام شد که هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن چهارشنبه شب خطاب به طرف های درگیر در آن کشور گفت: از آنها می خواهم که از فرصت آتش بس تمدید شده برای تعامل و تعهد کامل برای پایان دادن به درگیری نهایت استفاده را ببرند. .

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز اعلام کرد: بر اساس اجرای آتش بس موجود، همه باید در آماده باش باشند زیرا هنوز جنگ تمام نشده است.

نقض آتش بس در حالی صورت می گیرد که سازمان ملل متحد برای سومین بار طرف های متخاصم یمن را متقاعد کرد که آتش بس را دو ماه دیگر تمدید کنند.

گراندبرگ در 12 ژوئن از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن خبر داد.

به پیشنهاد سازمان ملل، آتش بسی دو ماهه در یمن از 2 آوریل (13 آوریل) برقرار شد که مهمترین آن ورود 18 کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از صنا بود. یک فرودگاه

با پایان یافتن این آتش بس که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی ها در سازمان ملل برای تمدید آن آغاز شد و سرانجام امروز نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از توافق بر سر دو ماهه آن خبر داد. دوره تمدید

شورای عالی سیاسی یمن اخیرا تاکید کرده است که تمدید آتش بس منوط به اجرای تمامی تعهدات دوره قبلی آتش بس و جبران خسارات ناشی از نقض آن است.

دیدگاهتان را بنویسید