تداوم نقض آتش بس در یمن توسط ائتلاف سعودی

حدود سه هفته پیش نماینده سازمان ملل در یمن آتش بس را اعلام کرد.

در همین راستا، عامر المرانی، وزیر حمل و نقل یمن یکشنبه شب گفت که در سه هفته گذشته از آغاز آتش بس تحت حمایت سازمان ملل، هیچ مورد قابل توجهی از چنین آتش بسی حاصل نشده است.

وی افزود: سازمان ملل متحد ائتلاف سعودی در ممانعت از ورود کشتی ها به بنادر یمن و پرواز و عدم پایبندی به توافق است.

بر اساس توافقنامه آتش بس اخیر بین دولت نجات ملی یمن در صنعا و ائتلاف متجاوزان به رهبری سازمان ملل، 18 حامل سوخت باید اجازه ورود به بندر الحدیده و دو پرواز در هفته از فرودگاه را داشته باشند. .

پیشتر راعد طالب جبل، معاون سازمان هواشناسی و هواشناسی غیرنظامی یمن گفته بود که ائتلاف متجاوز از اجازه فرود خطوط هوایی یمنی در فرودگاه صنعا در روز یکشنبه خودداری کرده است.

سازمان حقوق بشر و آزادی های یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد که ممنوعیت اولین پرواز به فرودگاه صنعا که قرار بود روز یکشنبه انجام شود را به شدت محکوم می کند.

عربستان در 26 آوریل 1994 در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت از یمن، فقیرترین کشور عربی، تهاجم گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد. رژیم صهیونیستی

برخلاف انتظار عربستان، حملات آنها به سنگر مقاومت یمن اصابت کرد و پس از هفت سال ثبات و حملات دردناک یمن به عمق خاک عربستان به ویژه در تاسیسات آرامکو، ریاض به امید خروج از جنگ یمن مجبور به پذیرش آتش بس شد.

دیدگاهتان را بنویسید