ائتلاف سعودی به نقض آتش بس در یمن ادامه می دهد


ساعت: 07:36
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821681

منابع خبری صبح چهارشنبه گفتند ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 71 بار آتش الحدیده را نقض کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع نظامی یمن اعلام کردند که نیروهای مرتبط با ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته آتش بس را در مناطق مختلف استان الحدیده نقض کرده اند.


بر اساس این گزارش، نیروهای مرتبط با ائتلاف سعودی با حملات توپخانه ای و موشکی آتش بس را نقض کردند.

از شنبه گذشته، تمامی عملیات های تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن باید متوقف می شد و نماینده سازمان ملل در یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به دلیل تداوم تعهد طرف های متخاصم به اجرای توافق آتش بس بوده است. بستگی دارد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، در دیدار با هانس گراندبرگ، فرستاده سازمان ملل در یمن، گفت: ما علاقه مندیم که فرستاده سازمان ملل و تیم او در مسیر درست برای موفقیت آتش بس توافق شده قرار گیرند. سهشنبه.

وی گفت: اولویت آتش بس باید بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده و رفع محاصره یمن و فشار بر اعضای ائتلاف سعودی برای انجام تعهدات انسانی خود باشد.

در 26 آوریل 1994، عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چندین کشور عربی از جمله امارات با کمک و چراغ سبز ایالات متحده و آمریکا تهاجم گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی

برخلاف انتظار عربستان، حملات آنها به سنگر مقاومت یمن برخورد کرد و پس از هفت سال ثبات و حملات دردناک یمن به عمق خاک عربستان به ویژه در تاسیسات آرامکو، ریاض مجبور شد به امید خروج از جنگ یمن، آتش بس را بپذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید