ائتلاف سعودی ۱۷۱ بار آتش بس در یمن را نقض کرد


ساعت: 07:53
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880660

منابع خبری صبح دوشنبه گزارش دادند که نیروهای ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 171 بار آتش بس یمن را نقض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ائتلاف سعودی با انجام پروازهای شناسایی و شناسایی بر فراز استان های مأرب، حدیده، حجه، دهل، صعده، تعز، جوف، البیضاء و محورهای مرزی، آتش بس سازمان ملل را نقض کرد.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی به ساختمان های مسکونی و مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در استان های دیل و تعز حمله کردند.

این گزارش می افزاید: نیروهای ائتلاف سعودی به مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی و همچنین منازل شهروندان یمنی در استان های مأرب، تعز، حدیده، حجه، صعده، دیل، البیضا، عسیر و جیزان حمله کردند. با ضربات سنگین حملات توپخانه ای، راکتی و خمپاره ای.

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده بود، در پی رایزنی های سازمان ملل برای تمدید آن، سرانجام حدود یک ماه پیش برای دو ماه دیگر تمدید شد.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد. از 94/06/04

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر مستحکم مقاومت مردم یمن اصابت کرد و پس از هفت سال استقامت و ضربات دردناک به یمنی ها در اعماق سرزمین های عربستان به ویژه در تاسیسات آرامکو، ریاض مجبور به موافقت شد. به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ در یمن.

پیشتر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش بس در یمن به دلیل نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً نابود شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید