ائتلاف سعودی ۱۵۵ بار آتش بس یمن را نقض کرد


ساعت: 07:58
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886410

منابع خبری صبح شنبه گزارش دادند ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 155 بار آتش بس یمن را نقض کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ائتلاف سعودی با انجام پروازهای شناسایی و شناسایی بر فراز استان های حدیده، مأرب، تعز، حجه، جوف، صعده، دهل و محورهای عملیاتی مرزی، آتش بس سازمان ملل را نقض کرد.


بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی و منازل شهروندان یمنی را در استان‌های حدیده، تعز، مأرب، حجه، صعده، بیضه، جیزان و دله مورد حمله قرار دادند. حملات توپخانه ای، راکتی و خمپاره ای.

این گزارش می افزاید: هواپیماهای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی به منطقه ای در شهر حیس واقع در استان حدیده و مقبنه در استان تعز حمله کردند.

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، در پی رایزنی های سازمان ملل برای تمدید آن برای دو ماه دیگر تمدید شد. این آتش بس در 11 اوت پایان می یابد.

پیشتر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش بس در یمن به دلیل نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً نابود شده است.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد. از 94/06/04

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر مستحکم مقاومت مردم یمن اصابت کرد و پس از هفت سال استقامت و ضربات دردناک به یمنی ها در اعماق سرزمین های عربستان به ویژه در تاسیسات آرامکو، ریاض مجبور به موافقت شد. به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ در یمن.

دیدگاهتان را بنویسید