ائتلاف سعودی از ورود هواپیماها به صنعا جلوگیری می کند


ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822992

سخنگوی جنبش انصارالله گفت: پس از اجرای آتش بس، ائتلاف متجاوزان به هیچ هواپیمای اجازه ورود به صنعا را نداد و از ورود کشتی های حامل سوخت به الحدیده جلوگیری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن روز دوشنبه گفت که ائتلاف متجاوز عربستان سعودی و امارات همچنان آتش بس در این کشور را نقض می کند.

خبرگزاری المسیره به نقل از عبدالسلام نوشت: پس از اجرای آتش بس، ائتلاف متجاوزان به هیچ هواپیمای اجازه ورود به صنعا را نداد و از ورود کشتی های حامل سوخت به بندر الحدیده جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد که ائتلاف سعودی – امارات نیز آتش بس را از نظر نظامی نقض کرده است. زیرا پهپادهای جاسوسی ائتلاف 9 حمله انجام دادند و مزدوران آن سه بار در مارب وارد عمل شدند.

در همین راستا، عصام یحیی المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان سعودی-امیر بار دیگر آتش بس در این کشور را نقض کرده و تاکید کرد که ائتلاف به دزدی دریایی ادامه خواهد داد.

المتوکل با بیان اینکه ائتلاف Harvest 29976 تن گازوئیل را کشف و ضبط کرده است، افزود که با وجود بازرسی و مجوز سازمان ملل، ائتلاف متجاوز کشتی را توقیف کرده است. بدین ترتیب تعداد کشتی های اسیر شده به سه کشتی نفتی رسید که همگی از سوی سازمان ملل بازرسی و مجوز داشتند.

در همین حال، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از آغاز آتش بس در یمن در 13 آوریل خبر داد. وی گفت: آتش بس میان صنعا و ائتلاف سعودی حاصل شد و به تمام عملیات نظامی به مدت دو ماه پایان داد.

گروندبرگ در بیانیه‌ای گفت: طرف‌های درگیر در یمن به پیشنهاد سازمان ملل برای آتش‌بس دو ماهه (بشردوستانه) که از دوم آوریل اجرایی می‌شود، پاسخ مثبت داده‌اند. بر اساس این آتش سوزی، تمامی عملیات زمینی، هوایی و دریایی متوقف خواهد شد.

بر اساس مفاد این قرارداد، 18 حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می شوند و دو پرواز در هفته مجاز به استفاده از فرودگاه صنعا خواهند بود. هدف بهبود حرکت مردم در یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت ایجاد اعتماد بین دو کشور در توافق به منظور از سرگیری روند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید