جنگنده های صنعا با تصرف پادگان ام الریش به میادین نفت و گاز مارب نزدیک می شوند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های یمن گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن، پادگان ام ریش در نزدیکی یکی از ورودی های شهر مارب را تحت کنترل درآورده اند که گامی رو به جلو در این نبرد است.

منابع نظامی می گویند نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات شدیدی را به پادگان ام ریش، مقر پیاده نظام 117 در شمال جبهه نفرین در شهر الجبه انجام داده اند که منجر به عقب نشینی نیروهای دولتی یمن شد. این نیروها در جنوب استان مارب هستند که توانستند کنترل پادگان را به دست بگیرند.

برخی منابع خاطرنشان می کنند که عقب نشینی مزدوران و قبایل سعودی از پادگان ام ریش به این دلیل بوده است که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشک های بالستیک و حرارتی و توپخانه سنگین آن را هدف قرار دادند و کمک ها و تدارکات نظامی به پادگان رسید. . . به دلیل دید زیاد، رسیدن به پادگان سخت بود.

به گفته این منابع، سقوط ام ریش به معنای پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن برای تسلط بر منطقه صحرا است که تا منطقه صفر، جایی که میادین نفت و گاز استان مارب در آن قرار دارد، امتداد دارد.

در همین حال، به گفته این منابع، درگیری‌های شدید بین دو کشور در چندین مواضع نبرد در ارتفاعات بالای پادگان الحشینه بدون هیچ پیشروی میدانی برای دو طرف ادامه دارد.

یعقوب العطونی، نویسنده سیاسی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که ارتش و کمیته های مردمی، با وجود تلفات در نبرد، توانسته اند مناطق وسیع تری از مارب را به تصرف خود درآورند، تا حدی به لطف سلاح های برتر و انسجام نیروهایش.

وی افزود: اما عربستان که از اعزام نیرو و تجهیزات برای کمک به ارتش دولت مستعفی یمن خودداری کرده و تنها از نیروی هوایی خود استفاده می کند، قادر به دفع حملات نیروهای صنعا نیست.

این تحلیلگر می گوید که اگرچه هوتوها هنوز به طور کامل مارب را محاصره نکرده اند. اما احتمال سقوط این شهر وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید