اهمیت تصرف مارب برای عربستان سعودی به منظور افزایش نرخ مذاکره و کسب امتیاز در مذاکرات آتی

ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783459

این کارشناس منطقه در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت:

هانی زاده گفت: مارب به دلیل وجود چاه های نفت و موقعیت استراتژیک، بخش هایی از شمال و جنوب یمن را به هم متصل می کند. عربستان سعودی در تلاش است تا بر منطقه مسلط شود تا در مذاکرات احتمالی آینده به نحوی ارز خود را افزایش دهد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار دانا از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی با اشاره به موقعیت استراتژیک مارب در یمن گفت: مارب نقطه بسیار استراتژیکی برای یمن و انصارله است و به همین دلیل عربستان تمام تلاش خود را برای اشغال بخش هایی از یمن به ویژه مارب به کار گرفته است تا در آینده بتواند شلیک کند. «امکان دریافت تخفیف از انصارولای یمن وجود دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که مارب بخش هایی از شمال و جنوب یمن را به دلیل داشتن چاه های نفتی و موقعیت استراتژیک خود به یکدیگر متصل می کند، عربستان سعودی در تلاش است تا با تسلط بر منطقه، در مذاکرات احتمالی آینده به نحوی ارز خود را افزایش دهد، اما نباید فراموش کرد که انصارالله. -اسلام در یمن حضور میدانی گسترده ای دارد و توانسته بخش های مهمی از شمال یمن را از وجود نیروهای ائتلاف سعودی پاکسازی کند و اکنون میدان برتر از انصارالله است.

هانی زاده با اشاره به تلاش عربستان برای ایجاد شکاف بین نیروهای یمنی در شرق و شمال این کشور، گفت: عربستان تمام تلاش خود را می کند تا موقعیت خود را در یمن حفظ کند و در نتیجه بتواند بر یمن نفوذ کند. در پایان جنگ در این کشور قرار دارند و عربستان سعودی با هزینه 350 میلیارد دلاری در 6 سال گذشته در این جنگ شکست خواهد خورد.

وی گفت: انصارله توانسته است موقعیت خود را در یمن تحکیم کند. اجازه دهید احزاب و گروه های مختلف در این انتخابات شرکت کنند و مردم یمن با توجه به شرایط کشورمان به گروهی رای دهند که می تواند بیشترین را برای آنها به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: یمن در سال های اخیر در میدان جنگ علیه جنگ نابرابر ائتلاف سعودی فعال بوده است و شهر مارب یکی از مهم ترین شهرهای کشور است که باید هر چه زودتر آزاد شود و جنگ توضیح دهید. افکار عمومی، به ویژه اهمیت نام تجاری و موقعیت استراتژیک آن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید