پوتین تا زمانی که امتیازی به دست نیاورد، عقب نشینی نمی کند

پوتین تا زمانی که امتیازی به دست نیاورد، عقب نشینی نمی کند

روز جدید آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از عزیمت به روسیه، خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد. تلاش‌ها برای توقف تهاجم روسیه به اوکراین ادامه دارد و فشارهای غرب بر روسیه در حال افزایش است و ایالات متحده و کشورهای اروپایی کمک‌های مالی و نظامی بیشتری به اوکراین ارائه می‌کنند، اوکراینی که با بهره‌گیری از اتمی در گوشه‌ای از رینگ قرار گرفته است. بمب برای شکست مقاومت در اوکراین.

به نظر شما مواضع و سفرهای دبیرکل سازمان ملل تا چه حد می تواند در آتش بس در جنگ اوکراین نقش داشته باشد؟

تصمیمات سازمان ملل متحد و دبیرکل آن قابل اجرا نیستند. گوترش مجبور به انجام چنین سفرهایی و تصدی چنین سمت هایی است، اما طرفین ملزم به پاسخ مثبت به این توصیه ها نیستند. وجود ندارد. زیرا پاسخ ارتش، کلمه و افکار عمومی را خواهد داد. اگر پوتین نتواند دلایل قانع کننده ای برای استعفای خود ارائه کند، در سال 1962 با سرنوشت خروشچف مواجه خواهد شد. سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به روسیه و اوکراین برای برقراری آتش بس هیچ تاثیری ندارد. این می تواند یک مسیر تجاری به مسکو باشد. برای روسیه مهم است که برای رسیدن به اروپا به دریای سیاه دسترسی داشته باشد، زیرا مسافت های طولانی را در دریای بالتیک طی می کند و هزینه های مسکو را افزایش می دهد. می تواند به کریمه و دریای سیاه برسد.

به نظر شما چرا لاوروف احتمال جنگ هسته ای را تهدید کرد؟

فشار غرب بر روسیه مذاکرات و موانع ارتباطی را قطع می کند. لغو تحریم ها علیه روسیه خشم روس ها را برانگیخته است. روسیه کشوری نیست که بتواند به راحتی جای خود را بدهد. کشورهای اروپایی و اعضای ناتو بر سر سیاست آمریکا در قبال روسیه با هم بحث کرده اند. این امر خسارات مالی زیادی برای اروپا به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید