مهاجری: دولت اصلی در دست جبهه پایداری/ کلیباف عقب نشینی می کند

مهاجری: دولت اصلی در دست جبهه پایداری/ کلیباف عقب نشینی می کند

روز جدید یک تحلیلگر سیاسی گفت: من نحوه اداره مجلس را متفاوت از قبل می بینم. ظاهر نشان می دهد که او در حال بازنشستگی است زیرا نمی خواهد به عنوان یک فرد خارجی در دولت مطرح شود.

دولت سیدابراهیم رئیسی با شعار مبارزه با فساد و عدالت در مسیری قرار گرفته است که به نظر می رسد به دنبال پولی سازی حذف یارانه ها است و برخی کارشناسان می گویند «دولت رویکرد اقتصادی لیبرالی را دنبال می کند».

جدایی مجلس از دولت؛ کلیباف کنار می کشد

محمد مهاجری درباره رویکرد لیبرالی دولت سیزدهم به اقتصاد گفت: دولت آقای رئیسی کم کم متوجه می شود که اقتصاد یک علم است و برای ساماندهی اقتصاد چاره ای جز رجوع به اقتصاد ندارد.

وی افزود: سیاست گذاری در اقتصاد کشور سال هاست که موضوع مناقشه بین لیبرال ها و نهادگرایان بوده است، زیرا هر یک از این دو دیدگاه معتقدند با روش های خاص خود می توان به نتایج بهتری دست یافت، اما کمتر به اقتصاد ملی توجه می شود. به نظر می رسد دولت آقای رئیسی از آنجایی که هرگز گفتمان خاصی نداشته است، در بحث اقتصادی نشان داده است که هیچ برنامه ای برای حل مشکلات کشور وجود ندارد.

این فعال مطبوعاتی گفت: وقتی به حوزه انتصابات آقای رئیسی نگاه می کنیم، می بینیم که افراد با سلایق متفاوت و متضاد هدایت می شوند و این نشان می دهد که هیچ برنامه ای در حوزه اقتصاد وجود ندارد. حتی امروز که دستورهای مختلفی برای بنزین یا مشکلات دیگر بسته بندی می شود، فکر می کنم اینجا هنوز محل دعوا و اختلاف بین خود دولت است.

وی هشدار دولت سیزدهم درباره تبعات حذف ارز ترجیحی و طرح اختصاص سهمیه بنزین به هر ملتی و نگرانی اصولگرایان از آسیب دیدن پایگاه اجتماعی آنها با تصمیمات اقتصادی را یادآور شد. آقای رئیسی خواهد بود. یعنی همین مجلس که جایگاه اجتماعی بالایی ندارد، می خواهد در سایه مخالفان دولت، پایگاه اجتماعی خود را تقویت کند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: دولت آقای رئیسی در واقع دولت همه اصولگرایان نیست. بخشی از این دولت در دست جبهه پایداری است که بدون پرداخت اعتبار دولت آقای رئیسی را هدر می دهد. شاید پایگاه اجتماعی اصولگرایان در این موارد تغییر چندانی نکند، اما پایگاه اجتماعی شخصی آقای رئیسی قطعا از بین خواهد رفت.

مهاجری در خصوص تمایز اصولگرایان با دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: رویکرد مجلس این را نشان می دهد. اصولگرایان معتدل اصلا ربطی به دولت ندارند. حتی نحوه اداره مجلس آقای کلیباف با چند وقت پیش متفاوت است. ظاهرش نشان می دهد که او هم در حال بازنشستگی است چون اصلا نمی خواهد یک خارجی به حساب بیاید.

دیدگاهتان را بنویسید