معاون اجرایی مجلس استعفا داد/ کلیحه قربانی ناکامی کلیباف از جبهه پایداری شد؟/ فامیل حاج منصور ارضی معاون بازرپاش می شود

معاون اجرایی مجلس استعفا داد/ کلیحه قربانی ناکامی کلیباف از جبهه پایداری شد؟/ فامیل حاج منصور ارضی معاون بازرپاش می شود

محمدبکر کلیباف با استعفای محمدعلی کلیحه معاون اجرایی مجلس موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری مدرا; رئیس مجلس با استعفای علی محمد گلیها معاون اجرایی مجلس موافقت کرد. وی همچنین در حکمی علیرضا شریفی را با حفظ سمت تا تعیین معاون اجرایی مجلس که مسئول نظارت بر امور معاونت اجرایی مجلس است، منصوب کرد.

معاون اجرایی مجلس یکی از نمایندگان مهم شورای اسلامی است. اما در عین حال قالیباف بیشترین تغییر را در دوران تصدی خود در این معاونت داشته است! محمدبکر کلیباف سردار حمید اصلانی را که معاونت اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز در سوابق خود داشت به عنوان معاون اجرایی خود منصوب کرد اما پس از 6 ماه در 28 آبان 1399 سردار اصلانی و حسنعلی غفاری را به عنوان معاون آزاد کرد. مدیر عامل. البته قالیباف دستور جدیدی به اصلانی داد و او را به عنوان رئیس مرکز حفاظت قانونگذاری انتخاب کرد و پس از چند ماه اصلانی از این سمت کنار رفت و حسین عرفانیان جایگزین او شد.

28 شهریور 1400 کلیباف نیز جایگزین معاون دوم اجرایی خود شد و علی محمد کلیها برادر همسر منصور ارضی که پیش از این مدیرعامل مترو در زمان شهرداری کلیباف تهران بود را به عنوان معاون اجرایی جدید منصوب کرد.

معاون سوم اجرایی شورای اسلامی نیز بر اساس نامه ای که سید محمد جواد شوشتری، رئیس هیئت رئیسه مجلس مورخ 20 اسفند 1401 خطاب به مدیران قوه مجریه ابلاغ کرده است، از سمت خود استعفا داده است. نایب رئیس مجلس اما ردپای خبرنگار پارلمانی در سایت «مدارا» حکایت از برکناری قلیها از معاونت اجرایی مجلس دارد.

نارضایتی قالیباف از قلیس از زمانی شروع شد که قلیس در جریان رای اعتماد به مهرداد بذرپاش بر خلاف نظرات قالیباف عمل کرد. کلیباف مخالف حضور بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی بود و میتبی توانگر نماینده تهران در مجلس و از نمایندگان نزدیک به کلیباف در توییتی در انتقاد از بذرپاش نوشت چرا اینقدر میل به قدرت دارید؟

نارضایتی قلیها از قلیها در انتخابات ریاست دیوان محاسبات شدت گرفت و قلیها باز هم برخلاف نظر رئیس مجلس عمل کرد. پیمان پشم چی زاده معاون نظارت کلیباف که از یاران وی در شهرداری تهران بود به همراه سیداحمدرضا دستگیب نماینده مجلس هشتم و نهم و از نمایندگان نزدیک به علی لاریجانی دو کاندیدای سرپرستی شهرداری تهران بودند. دیوان محاسبات که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به صحن علنی مجلس ارائه شد اما در نهایت آنطور که قالیباف برنامه ریزی کرده بود محقق نشد و با حمایت جبهه پایداری دستغیب رئیس دیوان محاسبات شد. و قالیباف شکست خورد.

قلیس را می توان قربانی ناکامی قالیباف هم در رای اعتماد به بازرپاش نزدیک به جبهه پایداری و هم در رای اعتماد نمایندگان جبهه پایداری در دستغیب نامید که البته به گفته مدرس. خبرنگار، زیر نظر یکی از معاونان کلیدی مهرداد به وزارت راه و شهرسازی می رود. در این وزارت بذر بکارید.

دیدگاهتان را بنویسید