توانایی سپاه به مقامات اقلیم کردستان برای مقابله با تروریست ها

به گزارش تسنیم، از دوم مهرماه نیروهای زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت گروه های تروریستی تجزیه طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق، حملات سنگینی را به مقر این گروه ها انجام داده است.

در مرحله اول این حملات، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حملات موشکی، توپخانه ای و پهپادی خود را با محوریت قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه مواضع گروهک های تروریستی و در مرحله اول بر اساس اعلام سردار انجام دادند. پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه 73 فروند موشک بالستیک شلیک شد که تاکتیک ها از جمله موشک های فتح 360 به مقر تروریست ها شلیک شد که 18 موشک سهم مقر دمکرات کردستان حزب دمکرات بود. ایران، واقع در کوی سنجک، کردستان عراق.

به نیروی زمینی سپاه تحویل داده شد. برد این موشک 120 کیلومتر و کلاهک آن 150 کیلوگرم است

علاوه بر این، در حملات اخیر سپاه، مقر گروه های تروریستی کومله، پژک و پاک نیز شاهد حملات سنگینی بود و نیروی زمینی با یگان های آتش سنگین رزمی در چند مرحله به مقر گروه های تروریستی در منطقه شمال عراق حمله کردند. خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورد.

خبرنگار تسنیم کسب اطلاع داد: شدت حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حدی بود که تنها در مرحله اول 30 تروریست به هلاکت رسیدند و 200 نفر دیگر مجروح شدند.

سابقه برخورد با فعالیت های تروریستی و تجزیه طلبانه گروهک ها در این مناطق به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 برمی گردد. زمانی که فعالیت های مسلحانه خود را علیه جمهوری اسلامی ایران برای تجزیه استان های کردستان آغاز کردند.

این روند حتی پس از پایان دفاع مقدس نیز ادامه یافت تا اینکه در سال 1354 قرارگاه حمزه سیدالشهداء (علیه السلام) نیروی زمینی سپاه به فرماندهی شهید احمد کاظمی عملیاتی را در عمق خاک عراق و بر علیه ارتش انجام داد. مرکز این گروه های تروریستی است که آنها را متعهد به عدم فعالیت نظامی و مسلحانه علیه ایران کرده است.

این روند دیری نپایید و در سال های بعد و پس از اشغال عراق توسط آمریکایی ها و حمایت رژیم صهیونیستی، گروه های تجزیه طلب دست به اقدامات مسلحانه زدند.

به دنبال این مشکل، از سال 1367 تا 1369، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مجموعه‌ای از عملیات‌ها را در منطقه شمال غرب کشور انجام داد که در نتیجه تمامی ارتفاعات مرزی از وجود گروه‌های تروریستی پاکسازی شد و این گروه‌ها مجبور به عقب‌نشینی عمیق شدند. خاک منطقه کردستان

اما با تحریک اسرائیل و آمریکا، گروه های تروریستی تجزیه طلب به فعالیت های خود علیه کشورمان ادامه دادند تا اینکه در سال 1376 گروهک تروریستی دمکرات عملیاتی را علیه یکی از پاسگاه های مرزی سپاه انجام داد که منجر به شهادت چند تن از پاسداران انقلاب اسلامی.

در پاسخ به این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موشک فاتح 110 مقر حزب دمکرات کردستان و چند مرکز آموزشی این گروهک را مورد اصابت قرار داد و تلفات سنگینی به این گروهک تروریستی وارد کرد.

اما در یکی دو سال اخیر که رژیم صهیونیستی استراتژی «مرگ بر هزار زخم» را علیه جمهوری اسلامی ایران در پیش گرفت، عملاً گروه های تروریستی تجزیه طلب به یکی از بازوهای اجرایی سرویس های جاسوسی این رژیم تبدیل شدند تا جایی که موساد با استفاده از نیروهای این گروه های تروریستی در ایران عملیاتی را انجام داده است.

در یکی از این عملیات ها موساد تیمی از گروهک تروریستی کومله را برای ضربه زدن به یکی از مراکز حساس و حیاتی نظامی کشور در استان اصفهان انتخاب کرد. این تیم ماه ها توسط افسران اسرائیلی در یکی از کشورهای آفریقایی آموزش دیدند و حتی بیش از 70 بار نحوه انجام عملیات بر روی یک نمونه شبیه سازی شده از مرکز را تمرین کردند.

اما این تیم تروریستی از همان ابتدای عملیات خود برای رصد اطلاعات سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات مستقر شد و پس از ورود به کشور و تنها چند ساعت قبل از عملیات، همه اعضای این تیم دستگیر شدند. ضربه ای که در این عملیات به موساد وارد شد به گونه ای بود که مجبور شدند رئیس دفتر ایران را برکنار کرده و فرد دیگری را به جای او منصوب کنند.

با بازداشت این تیم تروریستی، ارتباط مستقیم و عملیاتی گروه های تروریستی تجزیه طلب با سرویس جاسوسی اسرائیل برای سازمان های اطلاعاتی کشورمان به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر این گروهک ها سعی کردند از فضای ایجاد شده پس از درگذشت مهسا امینی برای شورش در برخی از شهرهای مرزی کشور مانند اشنو استفاده کنند و به این ترتیب با وارد کردن تجهیزات تروریستی و ارسال سلاح به داخل کشور، اقدام به اجرای عملیات کردند. اما با هوشیاری سربازان گمنام و محافظان امام زمان (عج)، تمامی عوامل تروریستی قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

اما از سال 1396 دکترین جدیدی در دستور کار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار گرفت که بر اساس آن در بعد راهبردی، دفاعی و تهاجمی عمل می کنند، یعنی در ابتدا ایران قصد تهاجم ندارد. هر کشوری، اما در صورت بروز هر گونه تهدیدی، به منبع تهدید حمله کرده و تهدید را در مبدا نابود می کند.

بر این اساس و در ادامه اقدامات علیه امنیت گروه های تروریستی تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق، عملیات انهدام مقر این گروه های تروریستی در دستور کار سپاه قرار گرفت.

در این عملیات مقر چهار گروهک تروریستی حزب دمکرات کومله، پژک و پاک (حزب آزاد کردستان) به طور همزمان مورد اصابت قرار گرفت و این در حالی است که گروه های تروریستی در سال های اخیر و پس از حمله سپاه پاسداران به مقرهای آنها، مراکز آنها را از منطقه منتقل کردند. نزدیک مرز ایران (حدود 40 کیلومتر) به عمق خاک شمال عراق (در فاصله بیش از 100 کیلومتر) و به همین دلیل دامنه حملات سپاه در عملیات های اخیر افزایش یافته است.

شدت حملات سپاه در عملیات های اخیر به حدی بوده است که خسارات قابل توجهی به مراکز فرماندهی، آموزشی و تجمع گروه های تروریستی وارد شده است و در یک نمونه مقر گروهک تروریستی پاک که بیشترین فعالیت نظامی را علیه کشورمان داشته است. در سال های اخیر به طور کامل تخریب شد و در نتیجه یکی از نمایندگان ارشد مجلس به نام حسین یزدان پناه رهبر این گروه از ناحیه سر به شدت مجروح شد.

این عملیات به گونه ای انجام شد که هیچ آسیبی به مردم اقلیم کردستان عراق وارد نشد و علیرغم اینکه گروه های تروریستی با استفاده از پیشرفته و دقیق سعی داشتند مقرهای خود را در نزدیکی مناطق مسکونی مردمی سپاه مستقر کنند. تجهیزات، دقیقا به مقر گروهک های ضد انقلاب ضربه زدند.

البته سپاه بارها به مردم اقلیم کردستان گفته است که از مقرهای گروهک های تروریستی دوری کنند تا در صورت انتقام گیری از اقدامات تروریستی این گروهک ها، اتفاقی برای آنها نیفتد.

در همین رابطه یک منبع آگاه به خبرنگار تسنیم گفت: حملات سپاه پس از انهدام اهداف از پیش تعیین شده متوقف شده و ادامه آن منوط به رفتار آتی مسئولان در منطقه شمال عراق خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در صورت اتخاذ تصمیم عاقلانه مقامات منطقه و جلوگیری از شرارت گروه های تجزیه طلب و ضد ایرانی، این آتش بس ادامه خواهد یافت و در غیر این صورت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات خود را علیه گروه های تروریستی ضدانقلاب از سر خواهد گرفت. به این ترتیب این حق را برای خود محفوظ می دارد که نحوه انجام عملیات را تعیین کند.

این منبع آگاه همچنین به تسنیم گفت: به مقامات اقلیم کردستان عراق هشدار داده شده است که در صورت حضور یکی از مقامات اقلیم یا یکی از اعضای کنسولگری های مستقر در این منطقه در مقر گروه های تروریستی – برای هر هدف – در صورتی که صدمه به این افراد به عهده خود آنها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید