آمادگی ایران برای گازرسانی به اقلیم کردستان عراق


زمان: 09:03:00
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810655

معتمدیان گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد گاز مورد نیاز اقلیم کردستان عراق در شمال کشور را از طریق مرزهای استان تامین کند.

محمدصادق معتمدیان پس از دیدار چهار ساعته با استاندار اربیل در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهاد گازرسانی به شمال عراق از دستاوردهای این سفر بود که در این نشست برای کشور عراق است. .

وی گفت: زیرساخت های لازم برای انتقال گاز طبیعی از استان آذربایجان غربی به اقلیم کردستان عراق وجود دارد و می توانیم با استفاده از توان مهندسی کشور این کار را انجام دهیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: گاز طبیعی هم اکنون به مرز تمرسین در جنوب شهرستان پیرانحشر رسیده است و آماده اجرای پروژه عظیم گازرسانی برای خدمت رسانی به مردم اقلیم کردستان عراق هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در بخشی دیگر از سخنان خود عزم جدی خود را برای توسعه روابط اقتصادی استان با اقلیم کردستان عراق اعلام کرد و گفت: از آنها.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت علمی و دانشگاهی آذربایجان غربی و اربیل عراق گفت: امروز بر سر برگزاری جلساتی برای بررسی زمینه های همکاری دانشگاه های دو استان به توافق رسیدیم.

وی گردشگری را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و گفت: مردم اقلیم کردستان عراق می توانند از ظرفیت گردشگری درمانی آذربایجان غربی استفاده کنند.

استاندار آذربایجان غربی نیز مسائل فرهنگی و ورزشی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست عنوان کرد و از آمادگی کامل برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و محصولات فرهنگی ایرانی در استان های اربیل و دهوک عراق خبر داد.

امید هوشناو استاندار اربیل نیز در پاسخ به پیشنهاد خبرنگاران به همتای خود مبنی بر تامین گاز شمال عراق گفت که در صورت تامین منابع برای مردم کردستان عراق این موضوع را بررسی و موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید