بغداد نقض حاکمیت عراق را نمی پذیرد/ بحث السودانی درباره مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان


ساعت: 14:19
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1914031

مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد که بغداد هیچ گونه نقض حاکمیت عراق را نمی پذیرد و محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق در سفر به تهران به طور جدی درباره حملات اخیر ایران به مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان با مقامات ایرانی گفت وگو خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم الارجی مشاور امنیت ملی عراق در گفت و گو با شبکه رووداو درباره حملات اخیر ایران به مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان گفت: توافقاتی بین بغداد و اربیل و کمیسیون عالی تفاهم با جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. ایران و ترکیه برای ایجاد راهی راهکارهای مناسب شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد که بغداد هیچ گونه نقض حاکمیت عراق را نمی پذیرد و محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق روز سه شنبه به تهران سفر می کند و در این زمینه با مقامات ایرانی گفت وگوی جدی و مفصل خواهد داشت.

پیش از این محمدکاظم الصادق، سفیر ایران در عراق در مصاحبه ای گفته بود: «محمد شیعه السودانی» نخست وزیر عراق اواسط هفته جاری برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می کند.

نخست وزیر عراق به دعوت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به تهران سفر می کند.

روز شنبه پنجم آذر، سفیر ایران در عراق در دیدار با السودانی دعوتنامه ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران را برای سفر نخست وزیر عراق به تهران به وی تسلیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید