بیانیه سخنگوی پنتاگون: مطمئنیم پهپادی که تاسیسات ما در دیرالزور سوریه را هدف قرار داده ایرانی بوده است/ ایران از شبه نظامیانی که به آمریکایی ها در شمال شرق سوریه حمله کردند حمایت می کند.

بیانیه سخنگوی پنتاگون: مطمئنیم پهپادی که تاسیسات ما در دیرالزور سوریه را هدف قرار داده ایرانی بوده است/ ایران از شبه نظامیانی که به آمریکایی ها در شمال شرق سوریه حمله کردند حمایت می کند.

در پی تاکید رئیس جمهور و همچنین سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر اینکه ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون نیز اعلام کرد که ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم و ماموریت کشورش در سوریه تضمین کامل است. نابودی داعش ادامه مطلب

رایدر جمعه شب در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر افزود: حملاتی که ما در سوریه انجام دادیم برای محافظت از نیروهای خود بود.

به گزارش شبکه العالم، سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه 2 حمله جداگانه علیه 2 تاسیسات در شرق سوریه انجام دادیم، گفت: در صورت هدف قرار گرفتن نیروهای ما، این حق را برای خود محفوظ می داریم که پاسخ مناسبی بدهیم.

رایدر همچنین مدعی شد: ایران از شبه نظامیانی که در شمال شرق سوریه به آمریکایی ها حمله کردند حمایت می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مطمئن هستیم پهپادی که تاسیسات ما در سوریه را هدف قرار داده ایرانی بوده است، گفت: بر عهده ایران است که امنیت و ثبات منطقه را مختل نکند.

صبح روز جمعه رسانه ها از بمباران مناطقی در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

چند ساعت بعد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله هوایی بامداد جمعه به شهر دیرالزور در شرق سوریه را تایید کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از پنتاگون نوشت: این حملات هوایی علیه سوریه در پاسخ به زخمی شدن سربازان آمریکایی در حمله قبلی انجام شد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش این کشور به مواضع مورد استفاده گروه های مقاومت در شرق دیرالزور حملات هوایی انجام داده است.

پنتاگون اعلام کرد این حمله به دنبال کشته شدن یک سرباز آمریکایی و زخمی شدن پنج سرباز آمریکایی دیگر توسط یکی از گروه های مستقر در پایگاه ائتلاف بین المللی علیه داعش در نزدیکی الحسکه در شرق سوریه صورت گرفت.

ساعاتی پس از اعلام این خبر، شبکه المیادین گزارش داد که پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی عمر هدف چندین موشک قرار گرفته است.

بر اساس گزارش الجزیره، رئیس جمهور آمریکا همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که دستور حمله در سوریه علیه گروه های تحت حمایت ایران را صادر کرده است.

جو بایدن گفت: دیروز توسط گروه های مورد حمایت ایران به نیروهای ما در سوریه حمله شد و من دستورات لازم را برای پاسخ سریع به آن حمله صادر کرده ام.

وی در عین حال تاکید کرد: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما حاضریم برای حفاظت از شهروندانمان ضربه محکمی بزنیم.

دیدگاهتان را بنویسید