رئیس جمهور آمریکا کنگره را در مورد حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان در سوریه توضیح داد/ بایدن: آماده ایم اقدامات بیشتری برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهیم.

رئیس جمهور آمریکا کنگره را در مورد حمله هوایی به مواضع شبه نظامیان در سوریه توضیح داد/ بایدن: آماده ایم اقدامات بیشتری برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهیم.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک پهپاد انتحاری در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه به پایگاه نظامی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در استان حسکه سوریه حمله کرد. در جریان این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته و یک پیمانکار دیگر و پنج سرباز آمریکایی زخمی شدند.

نامه روز شنبه بخشی از الزامات قانون اختیارات جنگی است که رئیس جمهور ایالات متحده را ملزم می کند هر گونه دستور اقدام نظامی را ظرف 48 ساعت به کنگره اطلاع دهد.

جو بایدن با بیان اینکه این اقدام مطابق با قوانین بین المللی و بر اساس حق ذاتی دفاع مشروع مندرج در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد انجام شده است، گفت: این حملات با هدف حفاظت و حفاظت از امنیت کشور ما انجام شده است. پرسنل و همچنین علیه نظام “حملات مستمری علیه آمریکا و شرکای ما علیه جمهوری اسلامی وجود دارد.”

در نامه ای که برای کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و پتی موری، سرپرست سنا ارسال شد، آمده است: «حملات به گونه ای انجام شد که در خدمت اهداف ایالات متحده برای ایجاد بازدارندگی، محدود کردن خطر تشدید تنش و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بود. “

رئیس جمهور آمریکا در بیانیه خود با بیان اینکه این حملات جان پرسنل آمریکایی و نیروهای ائتلاف را به خطر انداخته است، گفت: ایالات متحده آمادگی دارد اقدامات تکمیلی را برای مقابله با تهدیدات یا حملات علیه نیروهای آمریکایی انجام دهد.

ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون پیشتر گفته بود که ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست، اما «هدف از این حملات ارسال پیامی روشن است که ما حفاظت از پرسنل خود را جدی می گیریم و در صورت وجود تهدید قاطعانه و سریع پاسخ خواهیم داد. .” خواهیم داد.”

دیدگاهتان را بنویسید