روسیه الیوم: حمله به مواضع گروه های نزدیک به ایران در سوریه/ بایدن: به دنبال درگیری با تهران نیستیم

روسیه الیوم: حمله به مواضع گروه های نزدیک به ایران در سوریه/ بایدن: به دنبال درگیری با تهران نیستیم

در پی حملات موشکی شب گذشته (شب جمعه) به پایگاه های آمریکا در میدان های نفتی و گازی کونیکو و العمر در دیرالزور سوریه و اتهامات ایران به دست داشتن در این حملات، جنگنده های ائتلاف آمریکایی حملات و مواضع ایران را آغاز کردند. نیروهای متفقین دیرالزور و حومه آن را بمباران کردند.

شبکه خبری روسیه ایلیوم گزارش داد که جنگنده های ائتلاف آمریکایی صبح امروز (شنبه) به مواضع نیروهای متحد ایران در دیرالزور و اطراف آن حمله کردند.

به گزارش روسیا الیوم، در جریان این حملات، ائتلاف آمریکایی یک پهپاد ناشناس را سرنگون کرد و محل و موقعیت اصلی آن پهپاد را هدف قرار داد.

این شبکه روسی به نقل از منابع آگاه در سوریه گزارش داد که جنگنده های ائتلاف به مواضع «نیروهای مورد حمایت ایران» در سه منطقه در «الصالحیه»، «البوکمال» و «الجوره» حمله کردند.

بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در واکنش به حمله پهپادی به مواضع آمریکا در سوریه گفت: ایالات متحده به دنبال درگیری با ایران نیست، اما برای محافظت از مردم خود آماده باشید. “ما با قدرت عمل می کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که دیشب اتفاق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید