رای الیوم: وزیر خارجه عربستان هفته آینده با پیام ملک سلمان به تهران سفر می کند

رای الیوم: وزیر خارجه عربستان هفته آینده با پیام ملک سلمان به تهران سفر می کند

روزنامه منطقه ای رای الیوم به نقل از منابع سیاسی لبنان گزارش داد که فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد. این منابع که به عنوان موثق توصیف شدند، گفتند که او حامل پیام ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است. منابع خبری گزارش دادند که این اطلاعیه در مورد گسترش روابط دو کشور بوده است.

رسانه های عربی گزارش دادند که وزیر خارجه عربستان هفته آینده برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می کند.

روزنامه منطقه ای رای الیوم به نقل از منابع سیاسی لبنان گزارش داد که فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد.

این منابع که به عنوان موثق توصیف شدند، گفتند که او حامل پیام ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران است.

منابع خبری گزارش دادند که این اطلاعیه در مورد گسترش روابط دو کشور بوده است.

بن فرحان در این سفر با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و دیگر مقامات کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات روابط دو کشور گفتگو خواهد کرد.

حسین امیرعبدلاخیان و فیصل بنفرخان که برای شرکت در اجلاس دوستان بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند شب گذشته با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه از پیشرفت های خوبی که در روابط دوجانبه حاصل شده است ابراز خرسندی کرد. امیرعبداللهیان افزود: خوشبختانه سفرای دو کشور متقابلا تعیین و معرفی شدند و آمادگی برای افتتاح سفارتخانه ها و کنسولگری ها وجود دارد.

امیرعبداللهیان از امکانات و شرایط خوبی که عربستان برای سفر زائران ایرانی برای انجام مراسم حج تمتع مهیا کرده است تشکر و قدردانی کرد. وزیر امور خارجه خطاب به همتای سعودی خود گفت: در مذاکرات قبلی درباره ضرورت تقویت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور صحبت کردیم و سفر آتی جناب عالی به تهران فرصتی برای گفتگو و تبادل نظر بیشتر خواهد بود. تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف.

امیر عبداللهیان همچنین برجام را فرصتی جدید برای همکاری های چندجانبه ایران و عربستان و سایر کشورهای عضو این گروه به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری می داند.

فیصل بن فرحان نیز در این دیدار از پیشرفت بسیار خوب در روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد. وزیر امور خارجه عربستان سعودی از کمک های ارزنده طرف ایرانی در استقبال از هیئت فنی عربستان برای ایجاد مقدمات افتتاح سفارت و سرکنسولگری عربستان در ایران تشکر کرد و افزود: با همکاری بسیار خوب دو کشور، مراحل تعیین سفرا و بسترسازی برای گشایش نمایندگی های سیاسی و کنسولی به سرعت به پایان می رسد، ما از مرحله جدیدی از روابط دو کشور عبور کرده و در حال حرکت هستیم که منافع دو ملت و کل را تضمین می کند. منطقه

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که به زودی در پاسخ به این دعوت به تهران سفر خواهد کرد.

در این دیدار دو طرف با سران دو کشور احوالپرسی گرم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید