سفر هفته آینده وزیر خارجه عربستان به تهران

سفر هفته آینده وزیر خارجه عربستان به تهران

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار خارجی مبنی بر از سرگیری روابط ایران و عربستان گفت: یکی از سیاست های دولت سیزدهم توجه ویژه به ظرفیت های منطقه و فعال شدن این دو یا چندجانبه است. ظرفیت های بین کشورهای همسایه موجب ارتقای تعاملات برای حفظ و توسعه امنیت و گسترش ثبات در منطقه و پایداری تعاملات بین المللی می شود.

علی بهادری جهرمی امروز در حاشیه اولین همایش ملی راویان پیشرفت در کرمان اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم از ابتدا این است که سیاست خارجی متوازن را با نگاه به همه فرصت های جهانی در اقصی نقاط جهان دنبال کند. .

وی ادامه داد: گاه در برخی کشورها یا دوره‌هایی دیدگاه‌هایی وجود داشته که سیاست خارجی خود را محدود به برخی کشورها کرده است، اما هرگز این دیدگاه این دولت نبوده است.

سخنگوی دولت گفت: طبیعتا کشورهایی که شرکای قابل اعتماد و پایدار دیرینه ایران بوده‌اند، به ویژه در حوزه همکاری‌ها و مشارکت‌های اقتصادی، شرکای قابل اعتمادتری هستند.

وی یکی از رویکردهای دولت سیزدهم را توجه به دیپلماسی همسایگی عنوان کرد و اظهار داشت: دلیل آن این است که سابقه همکاری و روابط دیپلماتیک بسیار طولانی چه در حوزه اقتصادی و چه در زمینه غیراقتصادی با همسایگان در زمینه های مختلف دارد. نقاط مرزی به ویژه 15 کشور همسایه.

بهادری جهرمی افزود: تاریخ کهن اقتصادی و تجاری آن یادآور همکاری های پایدار و بلندمدت اقتصادی و تجاری است، مانند جاده ابریشم که شرق و غرب جهان را به هم متصل می کند و نوعی تعامل اقتصادی و تجاری است که برنده شد. -برنده، مشترک و پایدار برای همه.

وی تاکید کرد: نگاه دولت سیزدهم احیا و فعال سازی این مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با چشم انداز و سنت های ایران اسلامی است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار خارجی درباره از سرگیری روابط ایران و عربستان و بازگشایی سفارت عربستان در ایران در هفته آینده گفت: یکی از نکات و نتایج دیپلماسی و سیاست همسایگی دولت سیزدهم. توجه ویژه به ظرفیت های منطقه و تعاملات بین همسایگان است، فعال شدن ظرفیت های دوجانبه و چندجانبه بین کشورهای همسایه می تواند به تعاملات گسترده برای حفظ و توسعه امنیت، افزایش ثبات در منطقه، ثبات تعاملات بین المللی، نفوذ مشترک منجر شود. منطقه در عرصه جهانی و روابط گوناگون در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: اکنون شاهد یکی از بزرگترین کنگره های مسلمانان در عربستان یعنی کنگره جهانی حج هستیم و تقویت و اتحاد کشورهای مسلمان و کشورهای منطقه نتیجه روش ها و اقدامات دولت سیزدهم در تعامل با کشورهای دیگر، آنها دولت خواهند بود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران خارجی مبنی بر مهم ترین هدف سفر ابراهیم رئیسی به آمریکای لاتین، اظهار کرد: نگاه دولت نگاه متوازن در سیاست خارجی و توجه به همه فرصت های بیرونی است و به یک یا یک محدود نمی شود. چند زمینه خاص به ویژه در آمریکای لاتین که سوابق همکاری نزدیک دو ملت و دو کشور با یکدیگر و دیدگاه مقاومت محور چندین کشوری که به آنجا سفر کرده اند و از تحریم های سرکوبگرانه مشترک رنج می برند و مشابه هستند. و شرایط مکمل در بسیاری از زمینه ها.

سخنگوی دولت ادامه داد: همکاری های نزدیک در این زمینه ها قبلا برقرار بوده و اکنون به تدریج به مرحله بهره برداری و یا بهره برداری رسیده و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.

وی تاکید کرد: تعاملات تجاری ایران با برخی کشورهای آمریکای لاتین چهار برابر شده و با این سفرها دو برابر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید