سفر هیئت عربستان سعودی به تهران تایید نشد / دیدار همسایگان افغانستان هفته آینده در تهران

زمان: 09:34
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777006

سخنگوی وزارت خارجه گفت: چهارشنبه آینده ما شخصاً میزبان وزرای خارجه همسایگان افغانستان خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حتیب زاده ، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ، امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و آخرین تحولات سیاست خارجی را توضیح داد.

این دیپلمات ارشد در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جوزف بورل مبنی بر اینکه زمان بازگشت ایران به مذاکرات محدود است و من فکر نمی کنم مذاکرات در بروکسل کاملاً ضروری باشد ، گفت: “مذاکرات پنجشنبه خوب و سازنده بود و نکاتی که باید به آنها داده شود به مورا کردها منتقل شدند و توافق شد که مذاکرات طی چند روز آینده در بروکسل ادامه یابد و توافق دو جانبه بود و مسائل چالش ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین در مکالمات به آن پرداخته نشد.

سخنگوی قوای دیپلماتیک افزود: اجازه دهید مذاکرات بین ایران و هماهنگ کننده در یک جهت پیش برود. آقای باقری در اولین فرصت نظرات خود را بیان خواهد کرد.

حتیب زاده در پاسخ به سوالی درباره اظهارات عربستان مبنی بر اینکه مذاکرات با ایران پیشرفت چشمگیری نداشته است ، گفت: چهار دور مذاکرات در فضایی مثبت و دوستانه بود و در موضوعات دوجانبه و منطقه ای انجام شد.

وی گفت: “تماس ها ادامه دارد.” من فکر می کنم کلمه ای که می تواند فضای گفتگو را به بهترین نحو توصیف کند ، مکالمه ای با احترام است ، البته به همان اندازه جدی و محترمانه و مورد آزار و اذیت شدید ، و ما امیدواریم که انجام شود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: چهارشنبه آینده ما شخصاً میزبان وزرای خارجه همسایگان افغانستان خواهیم بود.

وی همچنین اعلام کرد که ایران در نشست مسکو درباره افغانستان در سطح یک فرستاده ویژه شرکت می کند.

حتیب زاده خبر دویچه وله مبنی بر سفر هیاتی از عربستان به ایران را نیز تایید نکرد.

سخنگوی سرویس دیپلماتیک در مورد توسعه در عراق و برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور نیز گفت: “ما از برگزاری انتخابات استقبال می کنیم و شاهد این رویداد شبیه به میمون و خوشحال کننده در روند تکاملی و در روند مدنی بوده ایم. . ” آنچه در عراق می گذرد تحت نظارت مردم و احزاب عراق است. آنچه برای ایران اهمیت دارد این است که از برگزاری این انتخابات برای برداشتن گام های تکاملی برای ایجاد یک جامعه دموکراتیک در عراق استقبال می شود.

وی ابتدا از آغاز هفته وحدت استقبال کرد و افزود: اگر خداوند عنایت کند ، به برکت این هفته ، امت اسلامی روزهای بهتری را پیش رو خواهند داشت.

در جریان …

دیدگاهتان را بنویسید