سخنگوی وزارت امور خارجه: اکنون هیأت سعودی در ایران حضور دارد/ تا دو سه روز آینده هیئت ایرانی نیز عازم عربستان می شود/ مراحل اداری تعیین سفیران در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه: اکنون هیأت سعودی در ایران حضور دارد/ تا دو سه روز آینده هیئت ایرانی نیز عازم عربستان می شود/ مراحل اداری تعیین سفیران در حال انجام است.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر ساعت کار دقیق سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران و عربستان گفت: برای فعال سازی سفارتخانه ها نیازمند اقدامات اجرایی هستیم و این اقدامات نیز انجام می شود. با انعقاد این اقدامات شاهد تبادل سفیران دو کشور خواهیم بود.” سفیران در حال انجام است.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) 31 فروردین در اولین نشست هفتگی خود با خبرنگاران در سال 1402 گفت: مراحل اداری تعیین سفرای تهران و ریاض در حال انجام است.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان دقیق بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری های ایران و عربستان گفت: دو کشور در پکن توافق کردند در روزهای آینده اقدامات اجرایی برای بازگشایی سفارت ها و کنسولگری ها ارائه دهند. بر اساس آنچه در پکن اتفاق افتاد و بیانیه مشترک دو کشور، روابط رسمی دو کشور عملا برقرار شد و نیازمند اقدامات اجرایی برای فعال سازی روابط و فعالیت سفارتخانه ها و نمایندگان سیاسی و کنسولی دو کشور بودیم. و قرار شد هیئت های طرفین بلافاصله عازم کشور مقابل شوند و در همین راستا هیئت عربستانی در ایران حضور دارد و هیئت ایرانی نیز طی دو سه روز آینده عازم عربستان خواهد شد.

وی گفت: برای فعال سازی ماموریت ها نیازمند اقدامات اجرایی هستیم و این اقدامات در حال انجام است و با تکمیل این اقدامات شاهد تبادل سفیران دو کشور خواهیم بود و این در چارچوب توافقی است که دو کشور انجام داده اند. به نتیجه رسیدند و اقدامات اولیه را برای تعیین سفرا انجام دادند.» یک فرآیند اداری در حال انجام است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تاثیر روابط ایران و عربستان بر منطقه گفت: توافقات دوجانبه ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دوجانبه که با بازخوردهای مثبتی در منطقه و بین المللی مواجه شد. قطعاً در تقویت همکاری ها برای افزایش صلح، ثبات و امنیت تأثیر مثبت خواهد داشت و نه تنها روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور، بلکه کشورهای منطقه را نیز تقویت خواهد کرد. ما معتقدیم بهبود و فضای جدید روابط ایران و عربستان سعودی علاوه بر ابعاد دوجانبه، اثرات مثبت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید