هیئت مدیره فدراسیون تاریخ برگزاری انتخابات را تعیین می کند. نه، ما وزارت ورزش و جوانان درست نکرده ایم، دلیل مخالفت وزارت را نمی دانم!


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855089

سایر نامزدها ممکن است درخواست را مناسب ندانسته باشند.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: انتظار من از سایر کاندیداها این بود که در جلسه امروز شرکت کنند اما قاعدتاً فکر می کردند خوب است که شرکت نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود خلیلی پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: از اعضای مجمع که برای سومین بار به من اعتماد کردند و چهار سال دیگر در این رشته با صدای قابل توجهی از من پذیرایی کردند تشکر می کنم. حقیقت این است که ما حاشیه ایجاد نکردیم. دبیرخانه مجمع انتخاباتی مسئولیت ثبت نام، انطباق و … را بر عهده داشت و طبق اساسنامه و اساسنامه وظایف خود را به صورت قانونی انجام می داد و به نظر مشکل قانونی خاصی نداشت، اما همیشه انجام می داد. در انتخابات هم همینطور در اکثر انتخابات ها حواشی وجود دارد. انتظار من از سایر کاندیداها این بود که در جلسه امروز شرکت کنند، اما قاعدتاً خوب دیدند که در جلسه حاضر نشوند یا شاید خودشان نمی‌دانستند که امروز نیامده‌اند.

وی در خصوص ارسال نامه به پولادگر برای تعویق انتخابات گفت: بر اساس آیین نامه، کاندیداها حق اعتراض به تعویق یا لغو انتخابات را ندارند. دوستانی که شکایت را نوشتند گفتند حطار دبیر مجمع به من اطلاع دادند که دیر اطلاع رسانی شده است یعنی تا زمانی که در آیین نامه تعیین نشده نتوانسته اند تبلیغات لازم را داشته باشند. در واقع اساسنامه و اساسنامه باید قید کند که مثلاً 10 روز قبل، 20 روز قبل اعلام شود. در واقع هیچ تخلفی در این زمینه صورت نگرفته است. هاتار دبیر مجمع به پریحه پاسخ کتبی داد و پریحه برای کارشناسان حقوقی ارسال کرد و پاسخ فدراسیون پذیرفته شد.

هلیلی تاکید کرد: بر اساس اساسنامه مصوب هیات وزیران و هیات امنا، تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی هر فدراسیون باید توسط هیات رئیسه فدراسیون مشخص شود، یعنی. نام جسد دیگری ذکر نشده است. حدود دو ماه پیش هیات رئیسه فدراسیون با خدمت کار مشترک فدراسیون ها در وزارت ورزش موافقت کرد. دوستان اداره کل ابتدا در 13 خرداد گفتند که در همان تاریخ از هیئت مدیره تصمیم گرفته ایم، بعد خودشان اصلاح کردند و گفتند 21 خرداد است و ما از هیئت مدیره خواستیم که تغییر لازم را انجام دهند و در در واقع این هیئت بود که تاریخ انتخابات را تعیین کرد. قانون هم همین را می گوید; در نهایت قانون اساسی که به تصویب هیأت وزیران و وزارت ورزش رسیده است، تضمین می کند که خدای ناکرده از قانون اساسی عدول نکنیم، باید به این تصمیم پایبند باشیم.

با توجه به اخباری مبنی بر تعویق 10 روزه انتخابات از سوی وزارت ورزش در روز گذشته و عدم حضور نماینده این نهاد در انتخابات امروز، در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید وزارت ورزش امروز را در نظر نمی گیرد. انتخابات معتبر است؟» تا به اساسنامه رجوع کنم و ببینم آیا اساسنامه به برگزاری جلسه با اکثریت آرا اعتبار می دهد یا خیر. فرقی بین من و دوستانم نیست، اما قانون را نمی توان با رأی گیری تفسیر کرد. گفتم که تاریخ تشکیل جلسه طبق اساسنامه مصوب هیئت وزیران مشخص می شود که اتفاقاً به تصویب همان دولت رسید و توسط حمید سجادی وزیر ورزش به فدراسیون ها ابلاغ شد و به هیئت رئیسه فدراسیون داده شد و به دبیرخانه ابلاغ شد. و دبیرخانه آن را در اختیار هیئت رئیسه قرار داد تا تاریخ دیگری برای برگزاری انتخابات تصویب و اعلام شود اما این روند قانونی طی نشد. پایگاه خبری وزارت ورزش گزارش داد که همکاران شیعه از استان های مختلف به تهران آمدند و مستقر شدند و تعدادی از آنها در راه بودند و تصمیم گرفتند انتخابات را 10 روز به تعویق بیندازند. به نظر می رسد که این با نص صریح اساسنامه مغایرت دارد.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: می خواهم بگویم اگر ما به عنوان مدیران به قوانین و مقررات پایبند نباشیم چه انتظاری از دیگران داریم؟

وی در خصوص عدم حضور نماینده وزارت ورزش در مجمع گفت: حتماً تصمیم بر غیبت آنها گرفته شده بود. این را باید از خود بپرسید. من نمی توانم در مورد نبود یا حضور مردم صحبت کنم. من به قوانین و مقررات باز می گردم. اختیارات فدراسیون های ورزشی، وزارت ورزش و کمیته المپیک را مشخص می کند. در واقع تعهدات هر سه نهاد به صراحت بیان شده است.

خلیلی درباره برنامه های خود برای چهار سال آینده گفت: هشت سال است که در خدمت دوستان هستم و این سومین دوره است. مهم ترین مشکل ما نبود زیرساخت های مناسب است. از آنجایی که وزارت ورزش برای سرانه هر رشته ورزشی شرکت توسعه تعریف کرده است، متاسفانه در بحث رشته های مختلف سوارکاری از شرکت توسعه و وزارت ورزش خبری نیست و یا اگر چیزی بسیار فرسوده و تخریب شده باشد. من آن کار را انجام خواهم داد. همچنین از سجادی که معلم و دوست دیرینه ماست و با این حوزه آشناست، می خواهیم لطف کند و ترکیبی را که در زیرساخت ها داریم، بهبود بخشد. به هر حال سهم ما از این زیرساخت صفر یا خیلی کم است.

وی درباره هزینه های بالای ورود به ورزش سوارکاری گفت: معادله بسیار سختی است. با این حال، هزینه های زیادی برای آموزش و نگهداری اسب وجود دارد. تنها راه حلی که به ذهن می رسد نگهداری اسب هایی است که ساخت آنها ارزان تر است. ما دوره ای به نام “پونی کلاب” را شروع کردیم که به معنای همان اسب های کوچک است. این اسب‌ها ارزان‌تر هستند و هزینه نگهداری آنها کمتر است. این به نوزادان و نوجوانان اجازه می دهد تا سرگرم شوند. ضمناً وقتی قیمت ورزش سوارکاری را با برخی رشته های دیگر مقایسه می کنم، باید بگویم که قیمت چندانی گران نیستیم. در برخی رشته ها غوغای چند ده میلیونی به راه افتاد، اما وقتی نوبت به اسب سواری می رسید فضا به گونه ای بود که گران تمام می شد. من از طبقه متوسط ​​و کسانی که می خواهند به 750 باشگاهی که ما داریم بروند و آموزش های لازم را به فرزندانشان بدهند، می خواهم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید