فیفا می تواند انتخابات فدراسیون فوتبال را لغو کند/ نظر هیات مدیره برگزاری انتخابات قانونی نیست!


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894529

اگر غیر از تاج کس دیگری در انتخابات حضور داشت آیا اینگونه رفتار می کرد؟

کاندیدای بی صلاحیت انتخابات اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: هیات مدیره هیچ مبنای قانونی برای تصمیم گیری نداشت و کاری که دبیر کل انجام داد مطابق اساسنامه اتحادیه فوتبال بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیررضا واعظ آشتیانی کاندیدای احراز صلاحیت رئیس فدراسیون فوتبال درباره روند برگزاری جلسه انتخابات گفت: یکی از اعضای کمیته بدوی نکاتی را در برنامه برتر فوتبال مطرح کرد و باعث شد تا این انتخابات مشروعیت پیدا کند. مورد تردید قرار گیرد و این گزارش کافی است تا فیفا انتخابات را لغو کند، مواردی ذکر شد که جای تاسف دارد و شاهد بودیم که دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال تصمیم بسیار شجاعانه و منطقی اتخاذ کرد و طبق اساسنامه و مقررات عمل کرد. در اصل 35 اساسنامه فدراسیون آمده است که هیأت رئیسه باید قانونی باشد و در بند دو آمده است که تهیه مقدمات اگر در اصل 67 آمده باشد، تشکیل جلسه عمومی با دبیرکل است و اگر ببیند که شرایط برای برگزاری انتخابات مهیا نیست او می تواند از برگزاری انتخابات جلوگیری کند. به نظر من حرکت اخیر کامرانی فر کاملا منطقی و درست بود.

وی ادامه داد: خیلی جالب است وقتی دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که انتخابات برگزار نمی شود، شورای حاکمیتی که جلسه 2 تا 4 نفره تشکیل داده و قانونی نیست، اعلام کرد که باید انتخابات برگزار شود. . با چه امضایی می خواستند انتخابات را برگزار کنند؟ با فشار پشت پرده و مردم پشت پرده که گفتند نظام مهم است و اتفاقاتی را که امروز می بینیم تبدیل به بی قانونی کردند؟ علاوه بر اینکه فلاحتی رئیس کمیته بدوی دچار تضاد منافع شد، دو معاون هم بودند. وقتی می گویند اولیه و متناوب یعنی چه؟ از آقای حبیبی که مدعی جهادی است انتظار بیشتری می رفت. بالاخره ممکن بود بیاید و بگوید غیرقانونی است و علناً استعفا داد. گفت بی قانونی و یکسری مشکلات وجود دارد نه اینکه تا آخر برنامه بماند.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی گفت: اینکه می گویند چهار استعلام گرفتیم جای تعجب دارد، آیا وظیفه تحلیل استعلام ها را داشتند؟ اگر یک نفر محکوم شود و پرونده داشته باشد، می آید تحلیل کند؟ چهار استعلام که جزء قوانین کشور است، مثلاً وقتی نماینده ای می خواهد نماینده شود، یکی از تکالیف آن چهار استعلام است که نشان می دهد صلاحیت لازم را دارد یا نه، استعلام را به عنوان نپذیرفت. یک بازی. فیلم آقای فلاحتی لو رفت و همه مردم ابراز ارادت ایشان را پشت پرده دیدند.

واعظ آشتیانی درباره وضعیت هیات رئیسه اظهار داشت: این هیات رئیسه هیچ اختیار قانونی برای تصمیم گیری نداشت و کاری که دبیر کل انجام داد مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال و کاملا قانونی بود. اگر می بینیم او در روز انتخابات حال خوبی ندارد، دلیلش این است که قانون گریزی شده است. این خیلی بد است اگر افراد سالم مجبور باشند با یک فیلتر عادلانه برای آنها مسئولیت بپذیرند. اینطور نباشد که بدنامی بهتر از بی نامی است و وارد شویم. ورود بنده و اسدی به انتخابات را توضیح داده ایم و این تکرار است. ما واقعاً می دانستیم که این انتخابات از روز اول سازماندهی شده است، زیرا بهاروند این کمیته ها را تعیین کرده بود. ما از کمیته اصلی شکایت کردیم، به خصوص 3 عضوی که تضاد منافع دارند. امروز هر چه می کشیم از کمیسیون اخلاق است و مماشات آن کمیسیون باعث شد این اتفاق بیفتد و معتقدم افراد پشت صحنه در اینجا نقش داشتند و نفوذی که مقام معظم رهبری در مسائل مختلف دارند در این موضوع نفوذ نکرد.

وی در برنامه “ورزش و مردم” خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم که مردم در حالی که گرگ هستند شبیه گوسفند بیرون بروند، امروز من به دنبال منفعت نیستم، من و اسدی وارد شدیم و اعتراض خود را به رفتارهای زیاد اعلام کردیم. که آقایان سعی کردند لاپوشانی کنند و مردم را گمراه کنند کمیسیون اخلاق بیاید جواب بدهد ما شکایت کردیم چون به ما گفتند پلمب را لغو کنید باید قبل از این اتفاقات رای می دادید و آبروی خود را زیر سوال نمی بردید آن افرادی که بودند در کمیسیون بدوی مدعی وکالت باشید.شما (اعضای اصلی کمیته) کجا افتخار کرده اید؟در کجای اساسنامه فدراسیون اجازه حضور ندارید؟

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال اذعان کرد: یعنی 3 به 2 یعنی چه؟ آقای حبیبی سوال بسیار عجیبی را مطرح کردند. شورای اسلامی را با کمیته 5 نفره مقایسه می کنند که اصلا قابل دفاع نیست. جالب اینجاست که این افراد وکیل هستند و اینطور صحبت می کنند. متاسفم. آقایان حجم کار علمی شان مشکل دارد یا افرادی پشت پرده به آنها خط و ارتباط داده اند. حبیبی درست گفت که بدون فشار به کمیته نیامده است، حرف آنها درست است چون به هر کدام از این سه نفر فشار وارد شد و من از شما تشکر می کنم.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: من فقط می گویم که اگر غیر از آقای تاج بود آیا با ایشان همین طور برخورد می کردند؟ این سوال باید پاسخ داده شود. اگر شفاف سازی ها از سوی این کمیته انجام می شد به اینجا نمی رسید. در آینده شاهد عواقب بیشتری از تصمیمات مردان خواهیم بود. تصمیماتی که پشتوانه اخلاقی ندارد و همه باید مسئولیت داشته باشند. من به حاکمان کشور پیشنهاد می کنم افرادی را که چنین تصمیماتی می گیرند در مناصب مهم قرار ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید