سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قم 158 مصوبه داشت/ فرودگاه تا 3 ماه آینده و مونوریل قم تا 6 ماه آینده تعیین تکلیف می شود.

ساعت: 20:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799261

فرماندار کوم با اشاره به اینکه فرودگاه تا 3 ماه آینده و مونوریل کوم تا 6 ماه آینده تعیین می شود، گفت: سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کوم 158 مصوبه داشت که 141 مصوبه آن در حوزه های مختلف منحصر به فرد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس گزارش ها پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سیدمحمد شاهچراگی در نشست خبری امشب رئیس جمهور در سفر به قم گفت: دیدار امروز مصادف با ویدئو کنفرانس با رهبر معظم انقلاب است.
وی ادامه داد: حضور در بین مردم یکی از مقاطع مهمی است که امروز رهبری به آن اشاره کردند. در این دو ماهی که در خدمت هستیم تصمیم گرفتیم در جمع مردم باشیم و دغدغه مردم را بشنویم حتی اگر مطالباتشان اندک باشد، تلاش بر این است که مدیران و دستگاه ها را به این سمت سوق دهیم.
فرماندار کوم با تاکید بر اینکه کارکنان باید در بین مردم حضور داشته باشند، گفت: کارکنان استان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند. در این زمینه رسانه ها می توانند مطالبه گر باشند.
مسئولان استان باید پاسخگو باشند
وی خاطرنشان کرد: مسئولان استان باید پاسخگو باشند. خط قرمز ما این حوزه است و این قابل قبول نیست که یک مسئول در استان کار کند اما پاسخگو نباشد.
شاهچراگی با تاکید بر اینکه باید در جامعه امید ایجاد کرد، گفت: امید باعث موفقیت و پیشرفت می شود البته زمینه های امید نیز با تلاش و جفا ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: همه مبانی و اعتقادات دینی ما اعلام می کند که اصل دین در اطاعت از خدا و خدمت به مردم است. به مردم به روش های مختلف خدمت رسانی می شود.
سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان قم 158 مصوبه داشت
فرماندار کوم در ادامه نشست خود با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان کوم 158 مصوبه دارد، گفت: از این تعداد 141 مصوبه منحصر به فرد و در حوزه های مختلف است.
وی افزود: این سفر برکات بسیاری را در زمینه اعطای وام و تسهیلات و همچنین صدور مجوزهای لازم به همراه داشته است.
شاهچراگی ادامه داد: در بخش اعتبار 1800 میلیارد تن فولاد برای استان قم در بودجه سال آینده و 1402 تصویب شد.
وی افزود: تصویب 1500 میلیارد تن وام از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه اشتغال، کسب و کار و مشارکت اقتصادی از دیگر مصوبات این سفر بود.
فرماندار کوم گفت: همچنین در این سفر 22 میلیون و نیم میلیون دلار وام ارزی برای سرمایه گذاری در کوم تصویب شد و مقرر شد اداره تولید چادر مشکی از محل صندوق توسعه ملی راه اندازی شود.
وی گفت: همچنین قرار است 13 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، دامپروری، گردشگری، رفع موانع تولید و ازدواج توزیع شود.
شاهچراگی با اشاره به اینکه اولویت دولت سیزدهم در سفرهای استانی تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام است، تصریح کرد: باید استان تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه در حوزه مترو مقرر شد این پروژه با مشارکت وزارت کشور و رفع نیازها در کوم به بهره برداری برسد، گفت:
فرماندار کوم در ادامه توجه به مشکلات زیست محیطی و منابع آبی مورد نیاز استان را از موضوعات مهم در سفر اخیر رئیس جمهور به کوم عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور در این سفر با آغاز مطالعه آب از جنوب موافقت کرد. به کوم.
وی افزود: بررسی کامل موضوع و همچنین تعیین حق آبه استان به جلسه مشترک با وزیر نیرو موکول شده است.
رهبران جهاد تغییر نمی کنند
شاهچراگی با اشاره به چشم انداز خود برای انتخاب مدیران استانی گفت: مدیران باید بتوانند مشکلات و مشکلات مردم را حل کنند. بسیاری از مشکلات مردم استان در حال حل شدن است به دنبال مدیران مصمم هستیم. ما به دنبال تغییر مدیران نیستیم. البته چند سالی است که حضور برخی مدیران در مدیریت برخی مجموعه ها ادامه دارد و این تغییر می تواند منجر به خلاقیت و الهام در آن شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه آسیب های اجتماعی در استان انجام شده است گفت: در حوزه ترویج فرهنگ در استان جلسات رسمی با رهنمودها در تهران و قم برگزار شده است. در حال حاضر در تلاش هستیم تا نهادهای فرهنگی را برای بحث فرهنگ استان و همچنین استفاده از ظرفیت حوزه به دولت جذب کنیم.
فرماندار کوم ادامه داد: بحث فرهنگ یک موضوع گسترده است و در یک اقدام حل نمی شود اما می خواهیم از ظرفیت دولت برای این موضوع استفاده کنیم.
وی گفت: در هر حوزه ای که قرار باشد نقش مردم را نادیده بگیریم، کارمان به نتیجه نمی رسد. با این حال، این امر در ابتدا نیازمند مداخله دولت است.
روز کمپ نوزدهم به دنبال حل مشکلات فرهنگی کوم با استفاده از ظرفیت مردم است
شاهچراگی با اشاره به برنامه های اردوی 19 روزه در استان افزود: این اردو با نگاه مثبت فرهنگی راه اندازی شد و استفاده از ظرفیت مردم در این اردو را برجسته کرد و ایده ها و طرح های مختلف سعیدی را ارائه و بررسی کرد. .
وی گفت: اردوی 19 دی ماه با محوریت حوزه های اجتماعی و فرهنگی و مسائل زندگی مردم، تشکیل جلساتی برای نتیجه مطلوب و بحث و گفتگو در خصوص هماهنگی بین نهادهای فرهنگی استان شد.
استاندار قم گفت: کار جهادی فقط برای گروه جهادی لازم نیست و این بسیار مهم است و باید مراقب مردم بود، ابتدا مدیران باید جهادی عمل کنند و جهادگران باید به فعالیت خود ادامه دهند و مردم نگران باشند.
شاهچراگی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در هم تنیده و جدا از هم نیستند، خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ بسیار گسترده است و یکباره قابل حل نیست، تلاش می کنیم مشکلات فرهنگی استان را به نفع مشارکت مردم حل کنیم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید