شبه نظامیان وابسته به آمریکا مراکز آموزشی را در قامشلی سوریه تعطیل کردند


ساعت: 07:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898423

منابع خبری دوشنبه شب گزارش دادند که شبه نظامیان کرد وابسته به آمریکا تعدادی از مدارس و مراکز آموزشی را در شهر قامشلی واقع در شمال شرق سوریه بسته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جنگجویان SDF همسو با ایالات متحده مدارس و مراکز آموزشی را تعطیل کردند زیرا این مراکز از برنامه درسی دولت سوریه پیروی می کردند.

منابع محلی در قامشلی به سانا گفتند که جنگجویان نیروهای دموکراتیک سوریه بیش از 30 مرکز آموزشی و هفت مدرسه را در این رابطه بستند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه به مرکز آموزش العمل در منطقه الوسطی شهر قامشلی حمله کردند و دانش آموزان را از این مرکز اخراج کردند.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در دسامبر 2016، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً در همان زمان به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه همواره شاهد اعتراض شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان بوده است. علیه ساکنان این مناطق.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی ها در شرق و شمال شرق سوریه هدف دیگری جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنها غیرقانونی است.

دیدگاهتان را بنویسید