واشنگتن: حمله نظامی آمریکا به پایگاه گروه وابسته به سپاه پاسداران در سوریه

واشنگتن: حمله نظامی آمریکا به پایگاه گروه وابسته به سپاه پاسداران در سوریه

روز جدید در حال حاضر حدود 900 نیروی آمریکایی در سوریه مستقر هستند که بیشتر آنها در شرق این کشور هستند.

ارتش آمریکا اعلام کرد که به پایگاه نظامی نیروهای وابسته به سپاه پاسداران در سوریه حمله کرده است.

ارتش آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای این موضوع را اعلام کرد. این حمله در استان دیرالزور سوریه رخ داد. ارتش آمریکا مدعی شد که این حمله زیرساخت های مورد استفاده گروه های مرتبط با سپاه را هدف قرار داده است.

این حمله در حالی صورت گرفت که در مذاکرات هسته ای همه منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام هستند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله برای حمایت از نیروهای نظامی آمریکا در برابر حملات گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.

واشنگتن: حمله نظامی آمریکا به مواضع گروه های وابسته به سپاه پاسداران در سوریه

ارتش آمریکا در این بیانیه به حمله 15 اوت اشاره کرده است. در این حادثه یک هواپیمای بدون سرنشین به پایگاهی در سوریه حمله کرد اما تلفات جانی و مصدومی نداشت. این پایگاه تحت کنترل ائتلاف نظامی آمریکا و نیروهای مخالف سوری تحت حمایت آمریکا بود.

سخنگوی St.Com گفت: رئیس جمهور ایالات متحده مجوز این حمله را صادر کرد.

St.Com مشخص نکرد که آیا این حمله تلفاتی داشته یا توسط یک جت جنگنده یا پهپاد انجام شده است.

هواپیماهای آمریکایی پیش از این مراکزی در عراق و سوریه را هدف قرار داده بودند.

ارتش آمریکا برای اولین بار در دوران باراک اوباما برای مبارزه با گروه داعش به سوریه اعزام شد. حدود 900 نیروی آمریکایی در سوریه مستقر هستند که بیشتر آنها در شرق این کشور هستند.

«حملات آمریکا تأسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه نظامیان مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داد. حملات امروز برای محافظت و دفاع از پرسنل آمریکایی ضروری بود. این اقدامات متناسب و حساب شده توسط ایالات متحده برای محدود کردن خطر تشدید و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام شد.

این بیانیه می افزاید: ایالات متحده به دنبال درگیری نیست، اما به اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از مردم خود ادامه خواهد داد. نیروهای آمریکایی تا زمانی که شکست پایدار داعش تضمین نشود، در سوریه خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید