حمله موشکی به 2 پایگاه نظامی آمریکا پس از حمله روز گذشته آمریکا به شرق سوریه

حمله موشکی به 2 پایگاه نظامی آمریکا پس از حمله روز گذشته آمریکا به شرق سوریه

روز جدید NBC News به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داد که دست کم سه سرباز آمریکایی در حملات موشکی به دو پایگاه آمریکایی در شرق سوریه زخمی شدند. این عملیات در پاسخ به حملات شب گذشته ارتش آمریکا به مواضع گروه های مقاومت در شرق سوریه انجام شد. اندکی بعد رسانه های عربی گزارش دادند که ائتلاف آمریکایی بار دیگر و برای دومین شب متوالی حملات گسترده ای را علیه مواضع گروه های مقاومت در شرق سوریه انجام داد. سنتکام می گوید آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما همچنان اقدامات لازم را برای حفاظت و دفاع از مردم ما انجام می دهد.

NBC News به نقل از یک مقام دولت آمریکا گزارش داد که دست کم سه سرباز آمریکایی در حملات موشکی به دو پایگاه آمریکایی در شرق سوریه زخمی شدند.

این مقام مسئول که نام و موقعیتش فاش نشده است، گفت که این جراحات سطحی و غیرکشنده بوده و همچنان می خواهند تعداد دقیق مجروحان عملیات چهارشنبه شب علیه پایگاه های خود را گزارش کنند.

عصر چهارشنبه بود که دو پایگاه نظامی اشغالگر آمریکا در میدان نفتی العمر و میدان گازی کونیکو در شرق سوریه چندین بار در فواصل مختلف هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

این عملیات در پاسخ به حملات شب گذشته ارتش آمریکا به مواضع گروه های مقاومت در شرق سوریه انجام شد.

اندکی بعد رسانه های عربی گزارش دادند که ائتلاف آمریکایی بار دیگر و برای دومین شب متوالی حملات گسترده ای را علیه مواضع گروه های مقاومت در شرق سوریه انجام داد.

بنا بر گزارش ها، نیروهای همسو با آمریکا به مناطق اطراف شهرک های المیادین و القوریه در شرق سوریه حمله کردند. گفته می شود بالگردهای آمریکایی نیز به پایگاه مقاومت در نزدیکی «قلعه الحربه» در المیادین حمله کرده اند.

سنتکام می‌گوید: «نیروهای ما به حملات موشکی که از دو منطقه در سوریه شلیک شد پاسخ دادند و 3 خودرو و تجهیزات را منهدم کردند. برآورد اولیه ما این است که 2 یا 3 شبه نظامی کشته شده اند.

یک مقام آمریکایی به فاکس نیوز گفت: بالگردهای آپاچی ارتش این کشور به دو منطقه در شرق سوریه حمله کردند و مدعی شدند که عملیات موشکی علیه پایگاه های این کشور در سوریه از آنجا انجام شده است.

سنتکام: ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به حمله موشکی امروز به دو پایگاه در سوریه و سه خودرو و تجهیزات مورد استفاده برای پرتاب این موشک‌ها پاسخ دادند. [به پایگاه های امریکایی] مورد استفاده را از بین بردند.

ایالات متحده افزود که نیروهای آمریکایی از حمله هلیکوپتری برای پاسخ استفاده کردند. این پاسخ عمدی و مناسب بود.

سنتکام می گوید آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما ما همچنان به اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از مردم خود ادامه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید