هیچ ارتباطی بین ناتو و روسیه وجود ندارد

ساعت: 05:15
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779000

وزیر امور خارجه روسیه در سفر به نروژ گفت: در حال حاضر هیچ ارتباطی با ناتو وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روابط روسیه و ناتو را نمی توان “بد” توصیف کرد زیرا در حال حاضر هیچ رابطه ای بین دو کشور وجود ندارد.

لاوروف روز دوشنبه پس از دیدار با وزیر امور خارجه نروژ گفت: ناتو دوست روسیه نیست و اعضای آن تصمیم گرفته اند که نمی خواهند دوست مسکو باشند. آنها روسیه و چین را تهدیدی برای ناتو می دانند. «دوست خوب من ینس استولتنبرگ که نخست وزیر خوب نروژ بود، اکنون می گوید که ناتو باید مسئول امنیت کل جهان باشد.

به گفته وزیر خارجه روسیه، اختلافاتی که ما در حال حاضر داریم ایدئولوژیک است زیرا معتقدیم تمرکز باید روی واقعیت باشد، در حالی که توهمات ناتو روی بازدارندگی روسیه است.

این روزها روابط ناتو و روسیه به سمتی می رود که اگر بدترین آن نباشد، بسیاری نگران آن هستند.

روسیه و ناتو در حال انجام تمرینات زمینی، هوایی و دریایی در مناطق حائل از جمله غرب و شمال غرب روسیه و جمهوری های بالتیک اوکراین، گرجستان و لهستان و همچنین دریای بالتیک و دریای سیاه با استفاده از سلاح های پیشرفته هستند.

بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که رویارویی و تنش‌های سیاسی بین روسیه و بروکسل ادامه یابد و کانون این تنش‌ها دریای سیاه باشد زیرا روس‌ها ناوگان خود را در منطقه با دو اسکادران بمب‌افکن و سلاح‌های موشکی پیشرفته تقویت می‌کنند. . موشک‌های ساحلی، موشک‌های Pant-C و سامانه‌های دفاع موشکی S-400 واقع در کریمه برای تبدیل این بخش از جهان به دژ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی.

اگرچه مقامات ناتو می گویند حمله روسیه یک تهدید فوری نیست، اما تاکید می کنند که هدف استراتژیک آمادگی بهتر برای حملات همزمان روسیه در مناطق بالتیک و دریای سیاه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید