بورل پس از گفتگو با امیر عبداللهیان: بر اساس مذاکرات وین توافق کردیم که برجام را احیا کنیم.

بورل پس از گفتگو با امیر عبداللهیان: بر اساس مذاکرات وین توافق کردیم که برجام را احیا کنیم.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (۳۰ آذر) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن، در توییتی نوشت: «ما توافق کردیم که ارتباطات باز باشد. و احیای برجام بر اساس مذاکرات وین.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس بغداد 2 در امان پایتخت اردن با جوزپ بورل، نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد. . در این دیدار مهمترین موضوعات در دستور کار ایران و اتحادیه اروپا به ویژه شرایط حاکم بر مذاکرات وین مورد بررسی دو طرف قرار گرفت.

امیر عبداللهیان در این نشست ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به نتیجه رساندن مذاکرات در وین بر اساس پیش نویس بسته مذاکره که حاصل ماه ها مذاکره سخت و فشرده است، به سایر کشورها توصیه کرد از کار سیاسی و سیاسی پرهیز کنند. اتخاذ یک رویکرد سازنده و واقع بینانه برای تصمیم گیری دریافت حمایت سیاسی لازم برای اعلام توافق.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار رویکرد کشورهای غربی در حمایت از شورشیان و اعمال تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه واهی حمایت از حقوق بشر مردم ایران را محکوم کرد. وی بر این باور است که حفظ حقوق بشر یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی است و در عین حال یادآور رویکرد کشورهای غربی در نقض حقوق بشر مردم ایران از جمله همراهی با تحریم های غیرقانونی آمریکا است. ریختن اشک تمساح توسط این کشورها در حمایت از حقوق مردم ایران قابل قبول است. نمیدونستم

امیر عبدالخیان با تبیین موضع و رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی اوکراین و تاکید بر راه حل های مسالمت آمیز برای پایان جنگ و حل بحران اوکراین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل را نیز اعلام کرد. هرگونه سوء تفاهم در تعامل مستقیم با طرف اوکراینی.

جوزپ بورل در این نشست ضمن تشریح مواضع و رویکردهای اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران در ماه های اخیر، موضوع برجام و مذاکرات هسته ای را جدا از سایر موضوعات در دستور کار دو کشور دانست و بر عزم اتحادیه تاکید کرد. وین تاکید کرد که برای پیشبرد و به نتیجه رسیدن مذاکرات.

این دیدار با حضور دکتر باقری معاون وزیر امور خارجه کشورمان و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات در وین برگزار شد.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (۳۰ آذر) پس از دیدار و گفت‌وگو با حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست بغداد ۲ در اردن، در توئیتی نوشت: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز کنیم. بیایید برجام را بر اساس مذاکرات وین حفظ و احیا کنیم.

وی همچنین به مواضع مداخله جویانه بروکسل در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی ها و همچنین ادعای استفاده ایران از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ اوکراین ادامه داد.

دیدگاهتان را بنویسید