روسیه: دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای قبلی وجود ندارد

روسیه: دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای قبلی وجود ندارد

روز جدید ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای قبلی وجود ندارد. این مقام روسی به شبکه عربی اسکای نیوز گفت: «اوکراینی‌هایی که من و شما می‌شناختیم، و در امتداد مرزهایی که آنجا بودند، دیگر وجود ندارند و هرگز وجود نخواهند داشت». روشن است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دیگر امکان بازگشت اوکراین به مرزهای قبلی وجود ندارد.

این مقام روسی به اسکای نیوز عربی گفت: «اوکراینی‌هایی که من و شما می‌شناختیم و در مرزهایی که این کشور قبلاً داشت، دیگر وجود ندارند و هرگز وجود نخواهند داشت». روشن است.

در همین حال، لئونید پاشنیک، رئیس جمهور خودخوانده لوهانسک، گفت که این کشور می تواند برای پیوستن به روسیه همه پرسی برگزار کند.

رئیس جمهور دونتسک همچنین گفت: زمانی که جمهوری دونتسک مرزهای خود را بر اساس قانون اساسی بازگرداند، موضوع پیوستن به روسیه “به اولویت اول تبدیل خواهد شد.”

علاوه بر این، نمایندگان منطقه خرسون که از اواسط ماه مارس تحت کنترل روسیه است، بارها اعلام کرده اند که این منطقه به دنبال پیوستن به روسیه است.

یکی از مقامات ارشد منطقه به نام زاپوریژیا نیز گفت که امیدوار است این منطقه به روسیه بپیوندد و بخشی از منطقه فدرال جنوبی آن شود.

در 21 فوریه 2022 (2 مارس 1400)، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد، استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، پنجشنبه، 24 فوریه، 1400) همچنین به اصطلاح تهاجمی نظامی “عملیات ویژه” علیه اوکراین را آغاز کرد که روابط متشنج بین مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید